Öka i vikt
Någon som har något bra tips på hur man kan öka i vikt på ett hälsosamt vis?
Tror att det bästa sättet är att öka max 0.5 kg i veckan samt styrketräna under tiden som man vill gå upp. Har man lite fett så skadar det inte att lägga på sig detta men annars är det ju bättre att lägga på sig i form av muskler.
När det gäller mat så skulle jag säga samma sak som om man vill gå ner, d.v.s bra fetter, proteiner och kolhydrater (inte godis/fikafrossa bara för att man "kan"
). Ät större portioner än man vanligtvis gör (vissa behöver dock dela upp det i fler mål för att orka få i sig all energi).

Jag tror det "enda" är att öka styrketräning och på så vis öka vikt på en hälsosamt sätt.
Har inget tips direkt, men jag försöker själv gå upp i vikt.
Jag har gått upp knappt 6 kg på 4½ månad..
Jag kan ju inte säkert veta varför jag gått upp i vikt men jag gissar att det dels beror på ökad aptit eftersom jag rör på mig mer & förhoppningsvis en ökning i muskelmassa. En annan stor del var att jag för 4½ månader sedan var rätt drabbad av ångest så när den till slut lättade lite kunde matlusten återkomma.
Muskler har ju dessutom högre densitet än fett (tyngre per volymenhet) så det borde ju löna sig att styrketräna då, som andra redan nämnt. Men muskler måste ju byggas av något, så förmodligen bör man väl äta mer också, men det sköter sig nog själv eftersom man troligen blir hungrigare när man tränar. Kroppen brukar ju reglera det där och en hel del annat ganska bra, så det är nog bara att träna och lyda kroppens signaler som vanligt.