Träning vecka 38
Igår körde jag veckans första pass. 10 minuter roddmaskin som uppvärmning, 60 min styrketräning med PT och sedan 45 minuter snabb gåing på löpbandet.
Efter styrketräningspasset hade jag en märklig känsla av att ha fuskat eller maskat, eller inte tagit i ordentligt. Jag var nämligen inte särskilt trött!
Djupa utfallsövningen gick i och för sig ovanligt bra. Jag körde första vändan med en 10 kg vikt och behövde inte vila under rundan. Jag persade i ena magövningen. Och jag tog i allt vad jag orkade i alla andra övningar.
Och på löpbandet drog jag upp hastigheten ytterligare ett snäpp. Visst, jag blev andfådd och svettig men det kändes ändå ovanligt "lätt" - mysko!
Kan det bli så här när man lyckats breaka igenom ytterligare ett snäpp, och höjt sin konditionsnivå ännu mer?
Jag minns vad jag skrev efter djupa utfallsövningen, första gången jag gjorde den: Vansinnigt jobbigt.
Nå, det är det inte längre - inte på det sättet!
Nu har jag i och för sig fått veta att mina blod- och järnvärden äntligen är bra igen. Ferritinet låg på 8 i maj (det ska ligga på mellan 10 - 90), nu var det 29.
Nåväl, skit detsamma - passet kändes skönt och jag blev inte särskilt trött, det är huvudsaken!
Har hållit på 3 månader nu, tycker jag gjort stora framsteg!

Tummen upp. 
Torsdagens pass var en kopia av tisdagen, förutom att vi körde sittande benpress - urjobbigt. Klarade denna gång TVÅ vändor i korridoren med djupa utfallssteg med 10 kg vikten.
Och jag drog upp ett snäpp mer på ena magövningen. Ligger nu på nivå 7. Min PT skröt om en klient han hade, fast en karl, som gjorde ett par reps på nivå 14. Varpå jag genast sa: Till jul ska jag klara minst ett par reps på nivå 10! Inga problem, sa min PT och flinade.
Jag var inte trött efter det här passet heller!
Vad måste jag göra nu för att bli trött? Träna i TRE timmar?
Börja träna ett tredje pass per vecka?
Otroligt hur utvecklingen kan göra sådana här hopp!