Träningsskor
Jag lämnade mina träningsskor på gymmet (i tjejernas omklädningsrum), bland andra lämnade skor sist jag var där (ca 10 dagar sedan!). Igår när jag kom dit igen, så fanns ju självklart skorna inte där. Vad är nöjet med att ta någons som inte är ens eget?!
Visst skorna är snygga!
Jag lämnade dom där i vetskap om att dom kunde bli snodda, men samtidigt.. Sulan i flyttar sig, och sulan under har lossnat lite.. Så varför skulle någon vilja ha dom, som dessutom är igådda för mina fötter? :O
Så nu har jag ju inga träningsskor.
De promenadskor jag har ska jag sälja till min mor (har inte gått in dom än), får panik när jag har dom på mig, då jag får blodstopp i fötterna känns det som..
Vad har Ni för träningsskor när ni tränar?
Jag vill ha lite tips och ideer.. :)
Jag kommer ha dom inne, och komma träna lite på gymmet samt grupppass.. Vad rekommenderar ni?
Är lite nyfiken på Reebooks nya (med "bollar" under).. Någon som provat dessa?

Jag använder New Balance eller Asics när jag tränar. Mest för att de har skor som hjälper med min överpronation och passar fint till mina inlägg (som utformas efter skorna men iallafall
). De använder jag inomhus pga problemen. Gå till löplabbet och prova ut skor som passar din fottyp, antar att de har skor för även inomhusbruk.
(Jag har själv inte så mycket till övers för easytone skorna. Tycker att man kan få samma effekt utav att stå på en balansboll eller ta riktiga skor och knata runt i skogen på osäkert underlag. Men det är ju tråkigare än att gå med vanliga skor
)
Får ta och kolla lite..
Tänkte svänga in och kolla på intersport utförsäljning idag och se vad dom har att erbjuda.. :)
Kan rekomendera att prata med försäljarna i sportbutikerna. Vilken sko man ska ha är individuellt. Löplabbet är tex bra och jag tror även stadium ha bra rådgivare.
Reeboks sko med kula under är en promenadsko och inte en träningssko såvitt jag vet.
Både Stadium och Intersport tycker jag är bra när det gäller hjälp och utprovning av skor!
Jag köper alltid på barnavdelningen på Stadium eller InterSport - juniorstorlekarna går upp till 38. Billigt och fullt fungerande skor.
Synd att jag ligger strax över 38 :P
Och träningskor är bra om dom är minst nån storlek för stor. Den ska sitta bra runt foten men lämna tårna med någon cm i spelrum.
Tack alla för era tips :)
#8 Tur att jag bara har 37 då! ^^ Min man är jätteavundsjuk eftersom prisskillnad blir så stor när vi handlar träningsskor.

Fast vissa juniorskor går till 39, mina förra inneskor var barnmodell.