Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 1663 ggr
[michaelalundgren]
0

Behöver någon som sparkar på mig..

där bak, som kan hjälpa mig hitta motivation och komma igång med tränandet.

Helst skulle jag vilja träna med en PT typ en gång i veckan, eller iaf varannan så man kan få lite att göra mellan gångerna.

Men det är ju tyvärr så satans dyrt för mig, så jag har inte råd med det som det är idag :(

Hur hittar ni motivationen?

Musiken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag laser om vad andra tranar (vilket ar varfor jag startade pepp/traningsdagboks-traden) Glad Da kommer jag ofta pa migsjalv att jag ocksa borde vara lika duktig och forsoker komma igang Tungan ute

Sen har jag aven borjat med att gora en liten bild-foljetang med migsjalv. Tar bilder pa mig varje vecka i underklader. Det sporrar till att halla mig i form!

Och sist men inte minst letar jag efter kandisar i form som inspiration. Drew Barrymore ar min sporre da vi har samma kroppsbyggnad och hennes form kanns som ett realistiskt mal Glad

Bergspuman
0

Min sporre är att jag vill bli av med övervikten och bli starkare och smidigare och ge ett allmänt vältränat intryck.

Jag har anlitat en PT för att knuffa mig över kanten, men nu råkar jag ju ha råd med det förstås…

Men jag gissar att det kan bli kärvt i höst / vinter när det är kolmörkt, och kallt, att släpa sig till träningen efter jobbet på kvällen …

elyse
0

På de flesta gym har de instruktörer som ger dig övningar att göra, dessa samlas på ett slags schema som du prickar av allt eftersom under ditt pass. När du gymmat 10-12 gånger är schemat fullt och du kan då be om nya övningar, gå igenom de gamla så att du är säker på att du gör rätt + lite pepp. Så join a gym!

LaSadie
0

Min motivation är att jag mår bättre. Har mycket huvudvärk och den blir något bättre utav träningen. Sen att man känner att kroppen arbetar och man ser och känner förändring är härligt.

Jag började annars främst träna då jag och pappa slog vad om att vi skulle springa GBG varvet. Det var en stor motivationshöjning!

liwa
0

Jag går och tränar på min lunchrast. Då slipper jag tänka mer på det när jag kommer hem på kvällen.

På mitt gym är tränaren med under hela cirkelpasset och puchar en. Sen så väger och mäter man sig en gång i månaden. Och sen sätter dom upp resultatet på en tavla så alla kan se hur det gått för en under månaden.

Och det ger mig en jäkla motivation att slippa skämmas. Tänk själv om det stod ett +

Nej, och så klart att jag har gått ner i vikt och fått så otroligt mycket bättre kondition att jag nu kan leka med mina barn utan att bli andfådd på en gång.

SgtErikson
0

Just nu har jag ingen vidare motivation men om jag känner sambon rätt så kommer hon dra med mig till gymmet i fortsättningen och sen hoppas jag på att motivationen kommer av sig självt.

Hur går det för dig?

[michaelalundgren]
0

Jodå, började denna vecka och har varit på gymmet 2 ggr :)

Först i måndags, då jag och sambon skulle få en instruktion i gymmet. Men ledaren dök inte upp då :( Men eftersom min sambo tränat tidigare (visserligen några år sedan), så sitter ju lite kvar. Så blev iaf att vi nötte lite i gymmet.

Sen fick jag genomgången igår. Blev ju aldrig något ordentligt gympass, men ändå ngt ^^,

Får se om det blir afrodans på lördag :)