Ditt träningsschema
Hur ser ditt 'träningsschema' ut för en vecka? :) Skulle vara väldigt intressant att se hur mycket ni tränar samt hur/vad ni tränar.
Courage does not always roar, sometimes it's the quiet voice at the end of the day whispering I will try again tomorrow.
www.loewen.blogg.se
Jag kör ett eget träningsprogram varannan dag, med inspiration från Blossom magazine. *ler*
Benböj, utfall, plankan, hantelövningar m.m. När jag tränar så har jag (i alla fall än så länge) valt att inte dela upp träningen, utan jag kör ben, mage, armar, bröst vid samma tillfälle.
Ofta värmer jag upp med några kilometer på motionscykeln (idag blev det bara 2 km på 5 min).
Varannan dag kör jag ibland lite improviserat med hantlar, cyklar lite eller tar en vilodag. 
Egentligen borde jag jogga också eftersom jag är anmäld till tjejmilen 5:e september… hrm…
Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 

Just nu är det hackigt, inget gymkort och en fot som jäklas men till hösten är tanken i alla fall handboll två gånger i veckan plus match, sedan gym två gånger och löpning/mer konditrionskrävande träningspass en-två gånger och ev något lugnt pass som yoga.
Planen är gymträning med min PT tisdagar och torsdagar, samt ett konditionspass på egen hand på söndagar. Oftast innecykel, men ibland lite tennis.
Just nu följer jag P90X vilket innebär att jag tränar på ett eller annat sätt 7 dagar i veckan.
Den delen av programmet jag följer nu ser ut såhär.
Fredag: Bröstkorg/rygg totalt 53min+ mage 16min
Lördag: Spänst 58min
Söndag: Skuldror/armar totalt 56min+mage 16min
Måndag: Yoga 93min
Tisdag: Ben/rygg totalt 59min
Onsdag: Kempo 58min
Torsdag: Stretching 57min
Vad är kempo?
Aha! Tack, då vet jag. Hade aldrig hört uttrycket förut.
Åh, nu har mitt träningschema blivit alldeles tokigt pga det där trilskande knät.
Så nu är det stretch och styrkeövningar varje dag, och utöver det blir det promenader och blåbärsplockning några gånger i veckan 
Tidigare var det strukturerat med löpning, spänst och styrka men nu är läkning högsta prio!

Mitt önskade träningsschema är:
3-4 gånger löpning 7,5 km, gärna få in ett mil lopp en av dagarna. Till hösten då jävlar ska det ske :D
Just nu ser träningen ut lite sådär men i höst kommer det här schemat vara:
Måndag, 1 och ½ timme friidrott, minst 3 kilometer jogging
Tisdag, 1 timme "självförsvar för kvinnor" ska tydligen vara som ett enklare träningspass.
Onsdag: 1 timme skolidrott
Torsdag: 1 ½ timme Friidrott
Helgen kommer troligen bestå av 5 kilometer powerwalk eller minst 2 kilometer jogging.
(schemat kommer inte följas helt eftersom läxor tar olika tid. ska försöka lägga in powerwalk, tisdag och onsdag om skoltiderna tillåter)
minst 10 minuter styrketräning/dag
Jag gymmar tre dagar i veckan; oftast tisdag, torsdag och lördag. Maskiner och ca 30 min cykel. Sedan gör jag situps, 100 st, hemma varje dag.
Ska även troligen gymma en timme efter/innan självförsvaret så då blir dte två timmar förresten

Tanken ar att jag ska gora 8 minute buns och 8 minute abs varannan dag (rumpa en dag, mage nasta, rumpa igen efter det osv) samt komplettera med lopning 3 dagar i veckan. Borjar med 4,5 km, vilket ska jobbas upp till 16 km sa smaning om.
Men realistiskt sett just nu sa ser det ut som att jag gor mina 8 minute-ovningar nagon gang varannan vecka, och springer ett par tre ganger en vecka, och sen inte igen forrens en manad senare. Maste ta tag i rutinerna.
// Amanda

*Puttar upp*
Har fått inse att mitt schema inte kommer funka, skolan tar för mycket tid tyvärr 
Har just börjat men mitt tilltänka schema ser ut så här. Varje vardag går jag på en liten runda på ca 30 minuter. men om jag har ärenden till stan så blir det inget.

När man funnit motivationen så blir man sjuk
Men mitt träningsschema är fast inför hösten