motivation - SÖKES!
Hejsan hejsan!
Jag är en 25-årig tjej som på senare tid börjat fundera på detta med träning. Något som jag känner att jag faktiskt är i behov av eftersom jag har problem med:
* nacke
* axlar
* rygg
* höfter
* hand- och fotleder
* knän
Jobbar som personlig assistent, ett yrke jag trivs med och brinner för, men som dock sliter en hel del på kroppen.
Sedan 16-års ålder har jag försökt få en diagnos (misstänker fibromyalgi). Problemet är bara att jag har ingen större motivation, jag är ofta trött när jag kommer hem från jobbet och det känns jättetrist att träna själv.
Känner inte så många i staden där jag bor, har inte direkt några nära vänner, några få bekanta (sådana man nickar/säger hej åt när man möts på stan).
Ska ev. börja rida 1 dag i veckan, får se vad ekonomin tillåter.
Undrar om någon har några bra tips på "hemmaträning" och några idéer/tips/förslag som kan öka motivationen.
Tack på förhand!

putt?

Motiavtionen i mitt fall kom efterhand när jag började träna. Jag har aldrig egentlgien gillar styrketärning men när jag märkte hur enormt stor skillnad det gjorde på min värk i nacke/rygg/axlar så har det gett sig av sig själv så att säga. Jag vill inte vara utan tärningen och få så ont igen.
Det beror ju på vem man är vad som ökar motivationen. Raska promenader och löpning kan bli roligare med musik. För mig är resultat på papper en morot, tillexempel att göra styrketester med jämna mellanrum och se att man faktiskt går framåt. Men det absolut viktigaste är att du hittar någon träning du trivs med egentligen oavett vad det är. Att hålla på med tråkig träning är just tråkigt och det är väldigt lätt att bli omotiverad då.
Fungerar det ekonomiskt med ridning så är det kanonträning, den tärningsvärken jag hade i ryggen efter min senaste turridning var inte att leka med.
Motivationen hittar du oftast på gymmet.
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto

grejen är att jag behöver motivation föratt ta mig till gymmet

#4 Beroende på vilket gym du väljer så är det väl olika men jag vet att friskis och svettis har gratis instruktion när man köper sitt gymkort. Då bokar du en tid och får en instruktion och på så vis kanske du kan ta dig iväg första gången? När du har ett inbokat möte en tid och en plats och en människa att träffa?