Träning iFokus

Träning

Etiketthemmaträning
Läst 2637 ggr
Ailurofil
2010-06-30 23:43
0

Rumpa

Önskar tips på bra övningar om man vill få en het rumpa. :)

[vaargen]
2010-07-01 01:37
0

Det beror väl på vilken "typ" av rumpa du är ute efter, vissa tycker ju att en stor och rund rumpa är het, andra går igång på liten och nätt…

Men här har du några övningar som är bra

Ailurofil
2010-07-01 17:51
0

Vill få en stor och rund rumpa nu, har haft liten och nätt så länge nu. :)

elyse
2010-07-02 00:32
0

Gå på gym, då får du hjälp med att lägga upp ett schema för hela kroppen, men kan fokusera extra på rumpan om du vill.

Ailurofil
2010-07-02 23:34
0

Vill helst att man ska kunna göra övningarna runt hemmet.

Ailurofil
2010-08-22 18:12
0

PUTT

[vaargen]
2010-08-22 19:27
0

Om du vill ha stor och fin rumpa så ät mycket pizza? ;)

Eller kolla runt på youtube efter övningar…

[Mastre]
2010-08-22 19:54
0

Marklyft! Om du skaffar en skivstång (tar inte mycket plats i en garderob när den inte används), eller ett par rejäla hantlar kan du göra dem hemma.

"Fatta en skivstång med ett överhandsgrepp och håll armarna sträckta. Håll tillbaka axlarna, spänn magmusklerna och puta ut med baken medan du böjer kroppen framåt i höftleden. Var noga med att låta korsryggen ha sin naturliga svank hela tiden. Vänd rörelsen och räta långsamt upp kroppen genom att pressa fram höfterna och kontrahera gluteusmusklerna. Tänk på att hålla skivstången tätt intill benen. Lägg inte på för mycket vikt i början, utan prioritera ett säkert utförande." (Betty Weider, M&F)

Bara som upplysning: Gluteus är alltså musklerna i rumpan.

Bergspuman
2010-08-22 22:57
0

Om du är smalt byggd och finlemmad med smala höfter och liten bakdel, skulle jag inte tro att din rumpa kan blir STOOOOOR.

Det krävs en kurvig kroppstyp för det.

Men för att den ska bli ungefär som två kanonkulor, funkar övningarna som beskrivits ovan.

Jag kan tillägga att när du går, så se till att fjädra dig fram genom att spänna rumpmusklerna och skjuta ifrån med dem för varje steg.

Det är ett knep jag lärde mig när jag hade diskbråck och hade förbannat ont i vaden och foten, och var tvungen att hitta ett sätt att gå som inte var fullt så plågsamt. En trevlig bieffekt av det, blev att min rumpa blev stenhård! Glad

HannaM
2010-08-23 02:10
0

"Borzowhopp" eller hur det kan tänkas stavas har dödat min stackars rumpmuskulatur många gånger=p Det är lite som ett utfallssteg men man tar liksom sats framåt, hoppar så långt man kan, landar på det främre benet som då är i ca 90 graders vinkel. Det bakre benet liksom släpar efter. Från denna position skjuter man på nytt ifrån och gör ett jätteskutt där man får det bakre benet först och sedan landar på det på samma sätt som beskrivs ovan. Och ja, jag förstår om du inte förstår vad jag menar=p

Ailurofil
2010-08-25 18:28
0

Ska ut o testa det idag när jag går. Försöker stanna på vissa ställen för att göra olika övningar och dessa övningar få jag testa några veckor nu =)

Tackar så mycekt!!

LaSadie
2010-08-25 23:30
0

Ät en massa XD Nej men skämt å sido… Det handlar en en del om styrketräning och att köra mindre Fettförbränning :)