Hjälp med träning för "nybörjare"
Hej!
Jag hade en deal med mig själv att när sommaren var slut skulle jag börja träna igen. Och det är något jag verkligen vill hålla.
Jag har tidigare varit aktiv och spelat fotboll i 9 år. Slutade hösten 2007 (snart tre årsedan). Sen dess har det gått nerför. Jag slutade träna, tappde konditionen och gick upp i vikt.
Men nu vill jag ändra på det och börja springa igen. Så jag har några frågor. angående det här med träning.
**När man är ur form, hur ska man börja träna då? Ska man ge full rulle från början eller ska man börja lungt och sakta bygga kondition? Tips?
Finns det något lätt och enkelt man kan göra hemma om man vill bli av med bilringarna? Eller det är springa som gäller?
Hr gör man om man vill bli av med "fettet" ja har på lår och vader? Eller de försvinner automatiskt när man springer?
**
Tips på träning man kan göra hemma?
Kan inte komma på mer frågor nu, men ni kan ju ge tips? (:
kram!
Kramar Emma! :)
Bloggar även om mina kaniner på: http://emmaskaniner.devote.se/ Klicka in vetja! :P

Jag anser att man ska börja långsamt och börja promenera ett tag innan du börjar springa igen.
Om man börjar springa att jogga lungt så du kan prata med någon samtidigt, och om man är trött så man verkligen inte orkar springa så gå och börja jogga igen när du har samlat krafter. Sen är det inte alltid bra att gå ut för hårt om kroppen inte är van vid träning. Men tror att tre gånger i veckan är en bra start 
För att bli av med fett så är det en kombination utav kost och motion som gäller. En enkel "ekvation" är att man ska göra av med mer kalorier än vad man äter
Man kan inte punktförbränna fett så att bli av med det på låren och vaderna kommer när det kommer 

Ta det lugnt men för den skull behöver det ju inte vara så att det inte går framåt eller hur man ska uttrycka sig. Du ska orka med och det ska kännas kul, det är väl det viktigaste. Lägger man ribban för högt är det så lätt att man tappar suget.
När jag började jogga igen så följde jag ett träningsprogram vilket var en väldig hjälp för tidigare så har jag bara gett mig ut i spåret och tröttnat efter några gånger för att jag inte märkt någon skillnad på min kondis(och inte så konstigt heller) men med programmet så hade jag det att följa och det hjälpte mig verkligen.
Sen som både LaSadie och HannaM säger är det inte mycket att kommentera eftersom båda har rätt :)
Men bra övningar vet vi några, sök efter 8 minutes på youtube så hittar du massa olika övningar för olika kroppsdelar att prova.
Zumba kan man köra hemma, tycker dte verkar jättekul!
Okej. Tack så mycket. :)
#3 kollade träningsprogrammet. Verkade bra. Men om man ska träna tre gånger i veckan. Ska man då ta typ varrannan dag t.ex. Måndag, onsdag, fredag? Eller ska man köra tre dagar på raken?
Kramar Emma! :)
Bloggar även om mina kaniner på: http://emmaskaniner.devote.se/ Klicka in vetja! :P

Kolla www.bodyrock.tv, finns på youtube också. Superenkla, snabba pass som tar jättebra! Vissa pass är bara en kvart långa men man blir helt slut av dem.. Behövs knappt några redska heller..