Träning iFokus

Träning

Etikettkost
Läst 1705 ggr
Helajna
0

Proteindrinkar, kosttillskott m.m?

Hej på er!
Jag är en tjej på 21 år som det gångna 1,5 året har gått ned ca 25 kg och uppnåt min målvikt. Nu har jag tagit min träning stegvis högre och är nu inne på att forma och utveckla den. Vilket innebär att jag inför hösten står inför en hård träningsperiod.

Genom detta har tanken på proteindrinkar och kosttillskott m.m. slagit mig. Bör jag ta det? vilka? hur fungerar de osv?

En vanlig vecka för mig nu ser ut ungefär så här:
Gym - 3-4 ganska hårda pass/veckan
Kondition - 3-4 pass/veckan
Abs övningar hemma - 3-4 dagar/veckan

Ska även börja på Taekwon-do nästa vecka som ja gkomer att gå på en gång/veckan längre fram.

Tacksam för svar :)

Bergspuman
0

Den träning du beskriver är ju nästan motsvarande en elitsatsning. Ca 10-12 timmar per vecka, gånger 52 veckor blir drygt 500 timmar om året.

Jag tycker du ska kolla med en elitidrottare, t ex en professionell Fitness-utövare och -tävlare vad de äter för att orka med sin träning.

Helajna
0

Hmm.. ja kanske är bäst att göra något sådant. Nu kommer detta visserligen vara över en viss period, kanske desto viktigare!
Sen har jag nu beslutat att dra ned gymet och stanna på 3 pass. Konditionen blir oftast 3 men ibland kan det bli något extra som jag inte kan motstå :P Abs övningarna är olika muskelgrupper varannan dag, så det är ca 2 gånger per grupp i veckan kan man säga :)