Ge mig tips
Jag är en ovan tränare sedan 18 års åldern. Jag sitter för det mesta inomhus och ugglar framför datorn. Jag har tre barn som måste hållas ett öga på då minsta tjejen är 3 år så jag kan inte gå ut från huset och lämna dom hemma.
Mannen jobbar varannan vecka på sjön.
Jag har börjat lite smått att promenera till och från dagis men får så ont i fötterna pga fel skor. (Läs mitt andra inlägg om skorna). Vill gå ner i vikt och få bättre kondis och starkare hjärta.
Jag är ganska svag men förhoppningsvis så bygger jag väl upp några muskler. Behöver stärka ryggen och magen.
Så vad har ni för tips att ge mig? Och peppningarna.
Du kan inte ha barnen på dagis en ½ timme extra 2 ggr i veckan och ta en kort joggingrunda?
Gör aktiviteter med barnen där man rör sig, kanske plocka svamp nu på hösten?
Nä ingen extra tid. Mellan 9-14 får jag ha dom där. Skulle i och för sig göra något när dom är där. Men vad? Svamp äter ingen så det känns inte så lockande att gå ut och plocka. :P
#2 Köpa gymkort kanske? Finns en del som inte kostar en förmögenhet. Där kan du ju träna olika sorters träning.
Haha nu ganske jag låter lite väl anti här men ett gym går jag inte till. Försökte en gång, själv dessutom men jag fick världens panikångest. Lider i det okända av social fobi och även agorafobi.
Först: Skaffa ett par bra skor, antingen joggingskor eller vandringsskor. Gå till en sportaffär med en detaljerad skohörna där de även har ett löpband du får provgå på, så de kan kolla din gång och ge dig exakt rätt skor. Obs att de nog kostar runt 1000 kr.
Har du inte råd med det, pröva att skaffa ett par extra innersulor till dina nuvarande skor hos en skomakare.
Sedan: I takt med att du blir starkare, kan du börja ha saker i händerna när du går, som du svänger med upp över axlarna, bakåt bakom ryggen, osv. Lyfter dem upp och ner.
Annars skulle jag säga: Skaffa Walking-stavar! Det avlastar ben och fötter eftersom du jobbar mer med överkroppen. MEN: Du måste lära dig rätt teknik. De ska användas som skidåkarna gör det, dvs sätt i staven BAKOM kroppen och skjut ifrån. Jobba med armarna BAKOM axlarna.
Det var några tips, hoppas de kommer till användning!
Tycker du om att dansa så finns ju zumba på dvd eller om ni har en Wii så finns ju både Wii Fit och EA Sports Active om du däremot gillar att sjunga gospel så finns ju alltid Body Gospel :)
Eller skaffa hund, då måste man gå ut oavsett väder och humör.
Tycker du om att dansa så finns ju zumba på dvd eller om ni har en Wii så finns ju både Wii Fit och EA Sports Active om du däremot gillar att sjunga gospel så finns ju alltid Body Gospel :)
Eller skaffa hund, då måste man gå ut oavsett väder och humör.
Stavar har jag. Kan tänka mig använda dom men inte så ofta pga axelskada men en gång i veckan iaf.
Wii har vi men ingen wii fit.
Hur får jag tag i zumba?
Ja xbox 360 har jag redan. Hoppas den kommer snart. :D

Cykling? Om du har en cykel då såklart.
Ja det har jag. Måste bara laga däcken men jag har en :D

Då tycker jag du ska några rundor med cykeln, det är väldigt trevlig omväxling till att gå eftersom man kommer längre och kan se nya omgivningar. Där kan man ju också svettas och få upp pulsen en aning, beroende på hur backigt det är=)