Hur många kalorier
Nu är det hög tid att tappa ett par kilo och komma i form. Hur många kalorier per dag bör jag äta? Är 28 år, kille och väger drygt 80 kg fördelat på 180 cm.
Har ett relativt stillasittande arbete och tänkte mig 60 minuters promenad per dag som motion.
Hur många kalorier är för lite? Hur många skulle ni rekomendera mig att äta?
MVH

jag skulle inte rekommendera dig att börja hetsräkna kalorier. Ät så du blir mätt men träna mer istället. Att gå ner i vikt bara genom att äta mindre håller sällan i längden.
H9/V9 Årsta AIK
"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

Finns det ett ställe där man kan skriva in vad man ätit och hålla koll på intaget i kalorier och proteiner, kolhydrater och fett??
Hade varit en stor hjälp!
Mitt företag: www.bytatak.nu
Det finns många såna ställen bla matdagboken
men oj stämmer den där bmr kalkylatorn på nån annan? Jag fick väldigt hög dags förbränning känns det som, fast det kanske det inte är…
#5 irreterande när man inte har ''tillräckligt högt'' bmi för att ens få logga in och bli medlem på sidan… 
#7 på viktklubb menar du? Men det är ju kanske iofs bra för det hindrar ju sjuka människor (anorexia tex) från att gå ner ännu mer..
Jag var med i viktklubb förut och då var jag inte ens i närheten av övervikt, låg på normalviktig fast tom närmare den undre gränsen än övre. Så ligger ditt bmi på underviktig?
jojo, det förstår jag. Men blev lite nyfiken att bara få titta runt lite, haha. nja.. 17 tror jag
ja ligger man under 19 så är man ju underviktig enligt bmi så det är inte ett "nja", utan jo ditt bmi ligger på undervikt. 
haha, kanske det.. fast tycker ändå att det är för tjockt.. men det är en annan femma!!