Träning iFokus

Träning

Etikett: kost
Läst 4910 ggr
[Malin]
0

Byta ut godiset mot..?

Jag har försökt att byta ut helggodiset mot något annat. Sist blev det vindruvor och jordgubbar men det svider lite mer i plånboken.

Vad byter ni ut godiset mot?

HannaM
0

Morots och gurkstavar med dipp är ju en klassiker. Nötter och frön av olika sorter.

[Tassy]
0

En slarvdag i veckan med lite godis unnar jag mig, annars får jag okontrollerbara nojjor. Sist slutade det med att pressade i mig över 1,5kg godis sen jag hade varit strikt alldeles för länge Förvånad

[Malin]
0

#1 Gurkstavar i dipp tycker jag är supergott men ibland känns även det alldeles för onyttigt :/

[Malin]
0

#2 Ja, så kan det ju också bli och det är verkligen inte kul! Det har hänt mig några gånger men aldrig igen, hoppas jag :D

AnneN
0

Gurkstavar med hemlagad dipp (creme fraich & kryddor) eller någon god fruktsallad som man gör själv.

Eller varför inte istället göra en lite extra lyxig middag och skippa småätandet helt?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Malin]
0

#5 Ja, det borde man göra men jag har alltid haft något till teven på kvällen så det är väl det som spökar antar jag.

SaraC
0

Nötter och torkad frukt älskar jag!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

HannaM
0

Äppelbitar och hasselnötter är inte så dumt att småknapra på.

Monky
0

Sedan jag tog bort kolhydraterna och ersatte energibehovet med fett har mitt godissug helt försvunnit! Och då ska jag tillägga att jag va en riktig godisråtta!

Så jag bytte ut godis mot extra tid och mer pengar över! Och bättre träningsresultat!

Skrattande

[ingvarisbjorn]
0

Jag brukar fixa något extralyxigt kaffe med varm skummad mjölk och kanel. Det blir pyssligt att fixa och är underbart att smutta på till kvällen. Koffeinfritt rekommenderas Flört

[Malin]
0

#10 Vad gott det lät men varför koffeinfritt? :S

piri-piri
0

Man blir pigg av koffein och det kanske man inte vill bli på kvällen.

[Malin]
0

Mja, det beror väl på :) Jag dricker min sista kopp kaffe mellan 19-21 på kvällen ;)

piri-piri
0

Jag däremot kan inte dricka kaffe efter kl 18 för då får jag svårt att sova.

lallemum
0

När jag är sugen på choklad, då vill jag ha choklad ;-) Mörkchoklad av någon god sort och suget är borta på någon bit.

Frysta frukter är gott. Frysta banener som görs till pure, eller kesella med mixade bär i frysen är goda som glass

Men också frysta apelsinbitar med kokos på är gott.

Morotsstavar och gurkstavar, broccoli och blomkål till dipp

popcorn går ibland

och godis i måttlig mängd är faktiskt ingen fara. Jag hade nog valt det Flört

elyse
0

En smoothie är gott.

Maggan71
0

Cocktailtomater står nästan alltid framme hos mig! Jättegott att "snacksa" på. :p

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Ilya
0

Grönsaker med dipp (gurkstavar, morotsstavar, blomkål etc)

Mörk choklad

Nötter

Mina favoriter ;)

[ingvarisbjorn]
0

Frysta vindruvor och fryst banan! Det är så himla svalkande nu när det är så varmt också. Och ett bra substitut för all glass jag annars så gärna äter Oskyldig

Ilya
0

Glömde ju: BÄR! Supersmarrigt och supernyttigt :) om man vill unna sig något så ta det med lite glass elr grädde. Annars om man vill vara "helnyttig" så är det väl filmjölk/yoghurt som är bättre alternativ.

Sammy-Chan
0

När jag bli sugen på något sött så brukar jag göra smoothie av bär och frukt :)

liwa
0

Är jag sugen på godis så fungerar det inte alls att knapra morötter och annat. Blir iaf till slut att man tar fram godiset.

Däremot äter jag kanske inte lika mycket som jag är sugen på. Sen får man väl träna lite extra efteråt Tungan ute

Åsa S
0

Edamame kör jag ofta med, mycket gott. +Även nötter funkar bra som godis

Är dock inte så förtjust i vanligt godis numera, när jag började med GI slutade jag helt med socker och nu när jag testat efter 2års uppehåll från sötsaker upptäckte jag att jag faktiskt inte gillade det längre, det var för sött, smakade kemikalier etc.

mieeow
0

Som jag ser det så är det väl mer det att man blir rastlös när man sitter där framför tv:n? och det problemet har man löst genom att man sitter oh äter samtidigt som man kollar… För jag själv brukar iaf inte vara särskilt hungrig när man nyss ätit en god middag, om man verkligen känner efter. så om man bara är rastlös så kan det ju lösas på ett så enkelt sätt att man helt enkelt gör något annat samtidigt i soffan! t.ex:

• fixa manikyr/pedikyr
  • virka/sticka
  • kela med djuren/barnen om det finns
  • ge någon massage
  • fixa ditt eget eller någon annans hår

Ja, vad som helst egentligen. Vad som passar dig.

hoppas det hjälper :)