Vad får dig att träna?
Jag insåg en grej idag. Det som verkligen fått mig att träna regelbundet sista månaderna är en app till iPhone och att vi köpt en joggingvagn så det är enkelt att springa med sovande barn i vagnen.
I både juni och juli har jag i snitt varit ute varannan dag och powergått, sprungit eller åkt inlines. (fast inlines åker jag utan barn)
Vad får dig att få på dig träningskläderna?
Mvh // Johan
1. Att det känns skönt efteråt.
2. Att det är roligt att vara vältränad.
Min främsta anledning är att jag i mitt arbete, som förskollärare, bör vara vältränad för att orka med vardagen med många lyft och obekväma ställningar när barnen ska kläs på etc. Jag vill också orka med eventuella framtida egna barn. Vill de bli burna en stund ska inte min rygg eller mina axlar sätta stopp!
Men efter att jag började träna för ett år sedan tycker jag nu att det är minst lika roligt att se en skillnad på mina muskler och märka av att jag får bättre kondition. Jag har tränat 2-4 ggr i veckan, förutom när jag varit sjuk, och har aldrig tappat lusten hittills. Har funderat på att börja med spinning också och ersätta ett av gympassen med det, men jag känner att jag måste jobba lite mer på min kondition först.
Tanken på att jag snart ska springa mitt först lopp, samt att jag vill bli av med ett gäng kilon.
När jag tittar i fitness-tidningar och ser vilka snygga kroppar proffsen har - då blir jag inspirerad.
Sedan förra hösten var stockholm marathon i stort sett mitt enda mål i livet
och det motiverade mig att springa i snöstorm, ösregn och mindre orkaner.
Efter maran dog min träningsglädje lite, och jag höll det på en väldigt låg nivå ett par veckor. Men nu är den tillbaka, och jag springer bara för att det är så himla härligt!
Älskar andrummet man får, en liten meditationsstund i vardagen. Att kroppen bara blir snyggare för varje gång och att få slå sina personbästa är en välkommen bonus!
Att jag vet hur mycket bättre jag mår
Det roligaste med träningen är att man ser positiva resultat! =)

Jag tranar for att ga ner i vikt, och for att jag mar sa mycket battre och ar gladare efterat. Dock ar jag enormt svarmotiverad… Alskade att ga pa vattengympa, men da min instruktor slutade pga graviditet och min hud inte klarade av klorvattnet sa slutade jag, och nu hittar jag ingenting som jag ens kanner att jag skulle kunna tanka mig att gora en liten stund.
// Amanda