Träning i värmen
Den senaste veckan har det vart riktigt, riktigt varmt ute.
Hur påverkar det er träning?
Jag har bara sett till att träna senare på kvällen än vanligt(när det har varit möjligt) mest pga att jag inte gillar sol så mycket men de gånger jag har tränat i värmen så har det gått bra.

Jag har bytt exertubeträningen dessa varma dagar mot att bada och simma istället, vilket också ger bra träning.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag har företrädesvis tränat inomhus och tidigt på morgonen (4-5-tiden). Dessutom har jag inte semester ännu, så att träna dagtid går inte ändå… 
Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 
Jag undviker att träna när det är så här varmt. Undantaget var i helgen när jag var på kendoläger.
Jag skulle kunna tänka mig att simma, men badhuset är stängt nu i sommar och det är rätt långt till närmsta badbara sjö (samt att jag känner att det är lättare att motionssimma i en basäng)

Jag har inte tränat och känner mig såååå rastlös!! Ska dock ut idag, det är bättre väder. Igår vid tolv var det 30 grader men idag är det bara 20!! Jag ska ut =D
Men annars kommer jag inte ut. Bor i ett område där man gärna inte går ut efter 20
Jag är inte morgonpigg heller så det har inte blivit träning på flera dagar.
Jag tränar bara inomhus när det är så här varmt…
Det är lite segt att komma iväg. Jag jobbar (oftast utomhus) hela dagarna så jag har inte så mycket energi kvar efter jobbet, men när jag slutar lite tidigare brukar jag cykla hem, ta en dusch och sedan sticka iväg till gymmet. Skulle aldrig få för mig att springa eller jogga utomhus nu, däremot. Men det blir som vanligt, ca tre ggr i veckan.

jag har kört styrketräningen utomhus istället för att gå till gymmet =)
H9/V9 Årsta AIK
"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"
Bra med tips från er allihop!
Vi får väl se när jag kör igång igen..
Jag har simmat så mycket nu så jag har fått träningsvärk i axlarna. Det är den enda träning jag orkar med under värmeböljan, förutom en kvällspromenad någon gång ibland.
Är det förresten någon som har tips på bra stretch för armar och axlar?
Jag gör "Koläppen" som jag tror yogaövningen heter, när man tar tag i sina händer bakom ryggen med en armbåge upp och en ner. Det är den enda armstretch jag någonsin gör. Skulle behöva fler känns det som… 
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
#10 Jag brukar bara köra två stretch för armar/axlar och får aldrig ont:
1) Sträck ena armen rakt ut åt sidan, stabilisera genom att lägga handen till den andra armen på bröstkorgen. Då stretchar man både överarm och axel.
2) Låt handen till ena armen sträcka sig nedåt ryggen så att armbågen hamnar i huvudhöjd. Stabilisera genom att låta den andra handen hålla i armbågen. Då stretchar man både axel och triceps.