Träning vecka 27
Håhåjaja, tredje träningsveckan nu. Det har smugit sig in ett litet mentalt motstånd, men det kan bero på två saker: värmen och det att jag får jobba så mycket nu. Nästa vecka går min kollega på semester och då måste jag sköta allt hennes jobb också. Hur nu det ska gå.
I tisdags kunde inte min PT och jag hade tänkt åka och träna själv. Men tyvärr fick jag jobba över den dagen och det blev ingen träning. Kändes surt. Och stressenpå jobbet gjorde att jag fick återfall i onyttigt ätande. Inte bra. I och för sig har det varit mensvecka också!
Igår hade jag i alla fall PT-träning och till min glädje går det framåt! Den jobbiga korridorsövningen med utfallssteg, dels med trästång, dels med 5-kilosvikt, går allt bättre och bättre. Jag orkar mer och mer innan det bränner för mycket i benen.
Orkade även mer vikt på övningen för magmusklerna i sidan.
Känner mig överlag starkare och tycker jag har bättre flås och ork!
Nu i helgen hade jag tänkt kompensera för den uteblivna träningen i tisdags med att ta två pass, ett på lördagen och ett på söndagen. När jag kollade med min PT vad han tyckte om det, sa han bara: Gör något du tycker är kul!
Det var ju en rolig hemläxa så att säga. Umgås med tankar om att hyra kanot och paddla, men misstänker att jag gör en cykeltur istället, köpte ny cykel förra sommaren som jag knappt cyklat på, vågar inte lämna den utomhus pga stöldrisken.
Tog två innecykelpass i helgen, ett i lördags på 80 minuter (50+30 minuter) och ett lättare i söndags på 30 minuter. Så jäkla varmt som det var, så blev jag en fullkomlig svettpöl hela jag. Burr.
Men nöjd med veckan - jag har fullgjort 3 pass. Och jag märker att flåset börjar bli bättre!