Träning iFokus

Träning

Etikettstyrketräning
Läst 1777 ggr
Bergspuman
0

Träning vecka 26

Håhåjaja, så var det dags för andra träningsveckan!

För att sammanfatta förra veckan, är jag otroligt nöjd bara med att vara igång, och att ha genomfört 2 gympass och 1 konditionspass. Dessutom var särbon och jag ute och vandrade 1 timme i lördags.

Ikväll körde PT'n den här utfallsövningen på nytt, men den här gången gick det mycket bättre, jag klarade av rörelsen enklare och orkade halva korridoren med baklängesvarianten Glad.

Det blev mer rygg- och magövningar, nu körde vi även chins i hissmaskinen samt dips. De senare var urjobbiga, känner när jag sitter här och skriver att armarna darrar.

Torsdag blir nästa gång. Jag ska till naprapaten på morgonen för sista besöket innan han har semester, sedan går det nog en månad tills nästa gång.

Lustigt nog har jag inte haft minsta ont i ryggen sedan jag satte igång med träningen igen. Jag var förberedd faktiskt på att ryggen skulle protestera mera. Men det är så skönt att slippa smärtor, så oerhört skönt.

Och jag har märkt hur mycket jag saknast träningen!

Jag höll igång som en blådåre förut, var riktigt vältrimmad så sent som 2005, sedan har jag soffat till mig något grymt.

Nä - jag vill att träningen ska bli ett naturligt inslag i tillvaron igen!

Fridaaaa
0

Låter toppen att du har kommit igång! Fortsätt så :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Bergspuman
0

Veckans andra pass igår.

Kände mig inte riktigt pigg innan, somnade till rejält på bussen in till stan.

Men den lilla tuppluren måste ha gjort susen, för det gick riktigt bra på träningspasset! Jag klarade av utfallsövningarna i "korridoren" riktigt galant, hittar mer och mer tekniken och känner mig inte lika svag i benen längre, utan kommer "upp" lättare efter att ha sjunkit ner. Nu klarade jag även baklängeshållet hela korridoren ner!

Jag har begripit nu att min PT vill att vi kör igenom hela kroppen varje pass. I alla fall till en början. Så det blev två ryggövningar, en magövning, sedan chins igen (det gick bättre denna gång) och dips.

Han lade till två isostatiska övningar där man lyfter sig upp från mattan på golvet och spänner magmusklerna. Väldigt jobbiga!

Men trots att jag tog i allt vad jag orkade, och han t o m fick hejda mig, så var jag mindre trött efter passet nu än tidigare.

Härligt när man märker effekt och förbättringar! Skrattande

Konditionspasset på söndag kvar denna vecka.

Bergspuman
0

Genomfört konditionspasset idag. Vill fortfarande inte cykla utomhus, det är för varmt. Så det blev 1 timme och 15 minuter på innecykeln. Precis som förra veckan, men med skillnaden att jag idag inledde med 45 minuter i sträck, det har jag inte orkat förut!

Överlag märker jag att flåset förbättrats på de här 2 veckorna jag har hållit på, det är himla kul!