Vad får dig att tappa träningsmotivationen?
Kan det vara att det kommer in en vältränad person som ställer sig precis bredvid och kör igång?
Eller kan det vara att maskinerna inte fungerar som de ska?
För mig personligen var det en blandning utav dessa två häromdagen när jag testade det andra utav Onyxs träningslokaler i Borås.
Eftersom denna lokal ligger i centrum så är det fler personer där, och många utav dessa är extremt vältränade (enligt mig)
Skulle ta mig en springtur på ett av banden. Tre utav dessa var avstängda eller trasiga. Hittar dock en som fungerar men det var till att leta och tråckla innan man fick igång som man skulle. Sen när man ska sätta igång och få igång en bra joggingtakt så kommer det en tjej som direkt kör igång med 12km/h. Där försvann den träningsandan.
Sen var det maskiner som inte fungerade som jag ville och fler maskiner som var avstängda.
Vad får dig ur balans?
Jag håller med och lägger till plus på vågen! Det sänker motivation något otroligt!

Om jag inte känner eller ser något resultat + en hel del lathet är det för mig.
Det jag menar med känner elelr ser resultat är att jag vill att det ska kännas i kroppen att jag tränat (typ träningsvärk) och att det ska synas på vågen inom ialalfall en vecka eller 2, behöver inte vara stor skillnad, men iallafall så att jag ser det.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Inte mycket, jag tränar tre ggr i veckan om jag inte är sjuk. Men jag tävlar gärna och vill kunna ta mer i vikt än personen innan mig tagit på maskinerna. I alla fall om vi ser ut att vara i samma storlek, ungefär. Jag blir lite sporrad, sådär. Men sedan så märker man ju att olika människor verkar ha olika mål med sin träning - vissa vill gå ned i vikt, andra vill bygga stora muskler (som jag), andra vill ha långa muskler, vissa vill mest fokusera på konditionen, så man kan inte jämföra så mycket ändå.
När det är för varmt, som nu!
Annars, som nu när jag satt igång idrottandet igen på allvar, ingenting! Känner mig som en bulldozer!