Nu är jag igång! :-D
Ikväll skulle det vara premiär för första gympasset på sisådär 5 år, med min PT. Dessvärre ringde han återbud, då han hade fått snuva med feber.
Jag åkte då istället själv till gymet och bestämde mig för att genomföra ett benpass med ett par bicepsövningar.
Kändes lite pirrigt. Skulle jag hitta bland maskiner och redskap? Skulle jag komma ihåg hur man gjorde övningarna? Hur mycket skulle jag orka? Jag kände att jag inte fick ta i FÖR mycket, det blir grym träningsvärk annars ju!
Men det gick jättebra! Jag körde en stående gluteus, en övning för lårens framsida, en för lårens baksida och så benpress, samt bicepscurl med skivstång och enarmscurl med hantel.
Mindes till min glädje hur man skulle göra övningarna, och jag har inte tappat SÅ mycket styrka trots allt. Kan nog komma upp i min tidigare styrkenivå ganska så snabbt!
Avslutade med stretchning.
Nu känner jag mig trött men ändå upplivad och jag är SÅ nöjd över att vara igång igen! 
Nästa pass blir på torsdag - då har PT'n sagt att han måste vara frisk igen
.
Fortsätter på den här tråden med varje pass!

Hejjar på dig 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Låter härligt! Ska bli spännande att läsa hur det går för dig framöver.
Bra jobbat :)
Uppdatering: Kört pass nr 2 ikväll, nu med PT'n för första gången.
Han gjorde lite oväntade saker. Jag fick börja med att värma upp i roddmaskinen, och den har jag aldrig använt.
Sedan fick jag träna utfallsövningar med en trästång bakom ryggen som skulle hållas rak, för att öva på hållningen.
Efter det, fler utfallsövningar, denna gång med en 5-kilosvikt i händerna, som jag efter varje steg framåt och åtföljande nedsjunkning i steget, skulle föra ut från kroppen och vrida åt samma håll som frambenet. Detta upprepades längs en hel korridor, fram och tillbaks. Vansinnigt jobbigt!
Sedan skulle jag köra samma övning, fast baklänges, men pallade bara halva korridoren, sedan blev jag illamående och vi avbröt.
Därefter en ryggövning, liggandes på en matta. Sedan 2 styrkeövningar för mage och 2 för rygg.
Jag kommer att vara ett vrak imorgon!
I fortsättningen blir det 1 tråd i veckan, för varje vecka. Lägger upp den nya tråden nästa vecka.
Kvar denna vecka är konditionspasset, det blir på söndag.
Pust aj aj, vad har jag gett mig in på???
Idag är det dags för konditionspasset. Det får bli innecykeln, lite för varmt och soligt utomhus. Då har jag nära till vattenkranen också.
Återkommer 
Klarade 1 timme och 15 minuter, varav 1 timme på högsta nivån. Det är jag nöjd med! Hade inte 100% ork idag.