Unna sig på helgen?
Nu har jag kommit till en fas där jag är nöjd med min kropp. Givietvis vill jag behålla formen och även bli ännu mer tränad, strävar ju trots allt efter lite muskler och magrutor. =) Kosten är ju en viktig faktor för att kroppen ska må bra och kunna återhämta sig efter träning.
Är lite nyfiken på hur ni resonerar kring godis och att unna sig något på helgen?
Själv tycker jag att man ska äta väldigt nyttig på vardagarna och att varannan helg (eller speciella helger som midsommar, studenter, jul o påsk kan man unna sig lite godis och varannan lite nyttigare alternativ. Det finns ju så mycket annat gott att välja på än godis, tex: jordgubbar, melon, äppleskivor, morötter o någon nyttigare dip.
Själv skulle jag dock inte klara mig utan att få godis någon gång då och då. Läste engång en artikel som påpeka att man straffa sig själv genom att äta godis, jag tycker inte man straffar sig om man mår bra (blir lycklig) och äter det i måttliga mängder. Vad tycker ni?
Jag tycker absolut inte att det är straffande men oj, vilken ångest man kan få ibland. Jag resonerar som så att det är ok med godis en gång i veckan, i måttliga mängder men gärna mer sällan om det går att undvika. Många frukter innehåller tyvärr mycket socker också men det är helt sant att det finns bättre alternativ som gör att man inte behöver smälla i sig en massa godis hela tiden! :D