Komma igång
Behöver tips, inspiration. Era erfarenheter om någon känner igen sig?
Varje dag har jag i mina tankar att jag måste börja träna!
Jag tror ett problem är att jag tänker för stort, som exempel: vill kunna ut och springa det låter så härligt. Det ser härligt ut i mina tankar. Men i verkligheten orkar jag knappt gå i rask takt utan att svettas isönder.
Det stressar mig, jag vill ha en stark kropp och jag vill orka.
Jag är i 30 års åldern och har jämnt ont i ryggen, undra varför!
Har börjat på ett stillasittande jobb nyligen, det ökar min stress i att börja träna, känns frustrerande att redan ha ryggproblem.
Jag är en riktig latmask.. och jag hatar det!
Sen känner jag, eller undrar: hur hinner man? Jag jobbar 8-17, orkar knappt ta mig upp på morgonen, sen efter jobbet ska man hem och laga mat, plocka lite sen är det läggdags.
Är det någon som känner igen sig? Hur gör ni? Hur ska man få ork att ens börja?
Man gör det i steg.
Tänk inte att du ska börja springa på en gång. Börja med korta promenader. Och sedan gör du det lite jobbigare varje vecka, t ex gå längre eller snabbare.
Träningen kommer sannolikt göra dig piggare och få mindre ont i ryggen.
Det där med svettandet lät ju krångligt, men kanske också något som faktiskt blir bättre när du kommer igång.
Extra promenad på lunchen?
Hoppa av bussen/tåget tidigare så du får en längre promenad hem?
Alla har tid med 30-60 minuter promenad under 24 timmar. Det handlar att prioritera.
Mvh // Johan
Ja det är väl bättre att börja med 10 minuter om dagen än inget😅
Ska försöka, det är så svårt att börja!
En liten promenad på lunchen är en bra idé, det ska jag försöka.
Jag kör bil vart jag än ska, men klart man kan ställa bilen en bit iväg.
Tack för dina tips, fick lite idéer nu att börja med!

Gör som jag gör en träningstråd här på Hälsa i fokus då är det lättare att det blir av och då ser du hur mycket du tränar/rör på dig.
Stolt ägare till tre La permer