Träning iFokus

Träning

Etiketthemmaträning
Läst 129 ggr
MonicaLagerquist
0

Magmuskler

Hur tränar jag magmusklerna på rätt sätt?

Stolt ägare till tre La permer

sp0ngeb0b
1

Hur menar du med "rätt sätt"?

Tänker att det beror på vad du har för förutsättningar. Går du på gym finns det ju oftast väldigt många möjligheter för olika typer av träning. Tränar du hemma utan någon utrustning är det lite svårare. Benlyft gillar jag - dvs att ligga på rygg med benen raka och långsamt lyfta dem uppåt. Det går bättre om du kan hålla i något, t.ex. någons ben (den personen kan också hjälpa till att göra övningen jobbigare genom att putta ner benen när de kommit upp, så får du hålla emot), bordsben eller något annat. Annars är det lätt att överkroppen inte ligger stilla. Jag gillar även serratus crunch om du har någon typ av vikt (här kan man ju vara kreativ och ta något man har hemma), russian twists, mountain climber m.m.

MonicaLagerquist
1

Går inte på gym men har lite diverse hemma.
Har en "magbräda" eller vad den nu heter.Funderar på att försöka komma igång med att använda den.Sen har jag ett hjul med handtag som man rullar framför sig.
Det som gör att jag inte börjat är nogg bara latmasken i mig. Funderar på att ro på roddmaskinen ett par veckor för att sen lägga till magbrädan när rodden blivit en vana.Rädd att om jag börjar med allt på en gång så tröttnar jag.

Stolt ägare till tre La permer