Mat och Promenad
Hej, jag vill bara veta hur länge ska jag vänta med att promenera efter att jag ätit? 1 1/2 timme eller 2 timmar?
Med vänliga hälsningar
Helena
Upp till dig själv :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har aldrig väntat mellan mat och promenader eller ens tänkt på att det skulle behövas. Är det något särskilt du oroar dig för/varför tror du att man behöver vänta? :)
Viss träning kan säkert vara lite obehaglig om magen är full. Men det märker man ju. Det beror på vad du ska göra för träning, vad du äter och hur mycket. Har jag ätit en stor middag och är supermätt är jag inte sugen på någon fysisk aktivitet alls, och ska jag ta ett ordentligt sim-pass föredrar jag att ha tom mage. Men efter en lätt lunch skulle jag absolut kunna ta en rask promenad eller annan lugn-måttlig aktivitet ganska direkt
Så känn efter helt enkelt. Det finns ingen exakt tidsgräns. Känns det bra så kör på
//Jessie
Tack för snabbt svar :-D
Vet att jag läst någonstans att kroppen inte förbränner då den har fullt upp med matsmältningen direkt efter att man ätit, vill fråga härinne eftersom det är för mycket fakta för att orka sålla om man googlar, och många gånger säger olika sajter emot varandra, vet att man ska vara källkritisk.
Själv vill jag inte gå direkt efter maten då jag får håll, och inte känner samma energi direkt efter måltid, känner mig tung i kroppen, väntar jag
1 1/2 till 2 timmar så brukar jag istället orka mer och istället nästan bli övertaggad.
Tränar inte just nu, tar bara långpromenader.
#3 förbränner gör kroppen dygnet runt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Förbränningen pågår dygnet runt, och jag tvivlar på att den totala effekten över dygnet påverkas särskilt mycket av att du väntar en halvtimme till eller inte. Så det behöver du nog inte tänka på :)
//Jessie