Träning iFokus

Träning

Etikettövrigt
Läst 185 ggr
Pyttelite
0

Stängt pga Corona

Har ditt gym öppet trots hot om Corona?

Finns det nya regler på gymmet förutom att torka av redskapen noga efter användning?

Har ditt gym inställda pass och restriktioner för deltagarantal?

Håller ni avstånd?

Berätta hur det funkar på ditt gym just nu!

Har du minskat på träningen eller tar det xtra mycket emot att komma igång pga smittorisk?

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

• Redigerat 2020-11-10 04:14 av Pyttelite
sp0ngeb0b
0

Ja, mitt gym har varit öppet hela tiden. I våras stängde de omklädningsrummen men de öppnade igen efter sommaren. De uppmuntrar till att sprita av all utrustning (som alltid, egentligen, fast det finns fler sprayflaskor) och även att sprita händerna innan och efter träning. Nu sedan de nya lokala restriktionerna kom har de satt en pump med handsprit mitt i gången så att man inte kan missa den när man kommer in :) Jag vet inte exakt hur det är på passen nu, jag har inte varit på pass sedan i somras. Brukade gå på spinning och då tog de bara bokningar på hälften av cyklarna så att man kunde sitta med en cykels mellanrum. Jag tränar på "som vanligt" fast jag går bara dit tidigt på morgonen. Kan/vill jag inte vara där ca kl 7 så blir det ingen träning den dagen. Vid den tiden är det inte så många där alls, så det blir ju att man automatiskt håller avstånd då alla är utspridda. Men annars verkar vissa väldigt noga med avstånd, andra verkar inte bry sig (vilket provocerar mig något enormt).

Pyttelite
0

#1: Det låter ju tryggt och säkert att träna.

Själv har jag hamnat utanför träningsrutinerna och försöker att hitta en väg tillbaka men sen kom Coronan igen och jag tappade fotfästet.

sp0ngeb0b
0

#2 Ja, jag tycker också det! Har funderat på att sluta träna, speciellt sedan lokala restriktionerna kom men jag anser att det är ok med tanke på hur omständigheterna är på mitt gym. Samt att styrketräning är extremt viktigt för mig och mitt välmående. Hoppas du kommer igång igen och att det känns okej :)

Condor
1

#0:

Jag skulle aldrig gå till ett gym under en pandemi. Man kan träna bra hemma också, tex. armhävningar, knäböj osv. Jag har ett par hantlar och theraband och det klarar jag mig bra med.

Pyttelite
1

#4: Jo det kanske är den bästa lösningen.

Namiko
0

Mitt gym har öppet. Så fort pandemin kom till Sverige så minskade dom antalet deltagare i gruppträningarna och uppmuntrade folk att inte använda omklädningsrummen samt att träna när det är mindre folk där. Nu har dom gått steget längre och infört bokning i gymmet och klätterhallen för att begränsa antalet personer i lokalerna.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.