Träning iFokus

Träning

Läst 176 ggr
T1nk3l
0

Bodybuilding för tjejer

Hej på er

Har styrketränat ett par år nu och även hunnit få två barn som äntligen börjar bli lite större. Så nu är jag sugen på att börja bodybuilda mer seriöst. Något jag ganska snabbt noterade är att det finns förvånansvärt lite litteratur med fokus på tjejer som vill bodybuilda.

Så min fråga är om ni har något litteraturtips till någon som inte är ny på styrketräning men som inte har bodybuildat seriöst förut?

Även övriga tips och saker som kan vara bra att tänka på direkt från början mottages tacksamt.

sp0ngeb0b
0

Nu är jag personligen inte så inne på bodybuilding utan mer styrkelyft, och detta är inte litteratur heller, iofs men ett tips är Styrkebyrån som är en podd av två styrkelyftartjejer, som även är mammor har jag för mig. Jag har lyssnat en del och följer dem på instagram samt är med i Styrkebyrån community på facebook. Där kanske du kan hitta någon användbar information :)

Jag har saknat ett forum för tjejer som styrketränar faktiskt. Hänger mycket i träningsgrupper på facebook där det är mycket aktivitet. Men grupperna som är till för alla har visserligen mycket fokus på styrketräning, men är så jäääääkla snubbig stämning där. Var med i tre olika men fick gå ur alla för att stämningen gick mig på nerverna. Är med i några olika träningsgrupper för tjejer men jag tycker att det känns som att fokus inte ligger på hård styrketräning på samma sätt där inne. Annars gillar jag sådana grupper eftersom man kan utbyta tips och erfarenheter med varandra.

Annars har jag tyvärr inga tips då jag som sagt inte är så inne på just bodybuilding. :)