Tjänst för kostplanering?
Detta skulle jag vilja ha:
Individanpassad kostplan (dvs vad jag ska äta, när jag ska äta, hur mycket jag ska äta).
Vill att den är anpassad för mig och tar med i beräkningen mina regelbundna träningspass som jag numera loggar och har rätt bra koll på. Dvs har ganska bra koll på hur mycket kalorier jag gör av med, när jag tränar, osv.
Vill även att den gör det tydligt för mig när jag bör äta vad i relation till träning, vilka om några kosttillskott jag kanske skulle ta, vad i form av extra mellanmål jag bör äta och när.
Vill att det finns med utvärdering vid X tillfällen under X tidsperiod för att se hur jag utvecklas, dvs mår av maten och träningen kombinerad, hur är det med vikt, upplevd styrka, välmående osv.
Är beredd att betala rimligt mycket pengar för en sån tjänst. Nån som vet om och kan tipsa om vart man kan hitta detta? Det handlar alltså inte om en "gå ner x i vikt på y tid"-plan, min vikt är inte ett problem och inget jag oroar mig för. Det är för att jag vill få ordning på min totala kost för att öka mitt allmänna välmående och träningsprestation, så att säga. Därför måste det nog vara en tjänst som är kopplad just till träning.
Jag tränar bättre om jag har ett schema/en instruktion att följa, och på samma linje vill jag pröva att ha en kostplan att följa just för att äta bättre och rätt.
Är medveten om att jag skulle kunna läsa på och göra allt detta själv mha internet. Men jag vill istället undersöka kostnaden att köpa en tjänst som gör detta åt mig, så jag kan prioritera andra saker.
Sånt här borde en personlig tränare kunna knåpa ihop tycker jag,
eller iaf kunna tipsa om vart du kan vända dig.
// Harley
Jo, nått i den stilen. Försöker hitta nån som är vettig+bra, bara. Det finns liksom några PTs numera.. :)
Jo, det är verkligen ett av yrkena där kvantiteten överskuggar kvalitén rejält. 😐
Inte ett dugg avundsjuk på dig som ska ut i den djungeln och söka.
Om man vänder på problemet så måste ju PT:na sälja in sig till potentiella kunder.
Finns det några trådar på sociala medier att börja dra i? Få lite känsla av folk för att se om kemin kan klaffa iaf?
Vänta nu. Nu klickade något i hjärnkontoret. När min kompis skulle gå ner i vikt (vet att det inte är vad ditt mål handlar om) så fick han hjälp av en snubbe som är body builder, den snubben hade järnkoll på kost och träning.
Minns att polar'n fick ett kost-, och träningsschema bla.
Gjorde ju dock inte sökområdet mindre, men iaf…
// Harley