Träning/kostappar - Lifesum
Hej! Jag har en fråga gällande kostappen Lifesum (om någon använder den och kanske har svar). Ska den, och varför i så fall, lägga till det man har förbränt till vad man har kvar att äta i kcal?
Antar att den gör så för att man har ställt in ett visst under- eller överskott, eller att man vill liga på kaloribalans. Om du tränar extra blir ju förbrukningen högre, och vill du ligga på tex 500 kcal över/under ska du i så fall äta mer också. Samma om man vill behålla samma vikt, då behöver man förmodligen äta mer om man tränar mer för att inte gå ner i vikt. Jag har inte den appen längre, men om jag minns rätt går det att ändra det på inställningarna? Är i alla fall 99% säker på att jag tog bort det, då jag hellre går ner i vikt snabbare än att äta extra för att jag tränat (tror inte kcal för träning stämmer så bra heller, så jag lägger fokus på hur mycket kcal jag får i mig även om det såklart inte går att räkna exakt heller)
//Jessie
Hej, Tack för svar! Ja till slut hittade jag hur man kunde ta bort det där med att den lägger till vad man ska äta. Vad gäller kost och viktnedgång så är det svårt. Tänkte skapa en ny fråga om det.
Du kan ha båda. Du kan välja att appen ska ignorera träningskalorier eller inte
l'm back