Protienpulver
Är protienpulver något att om man INTE vill bygga stora muskler utan vara smal men fortfarande ha muskler? Tränar minst 5 dagar i veckan och kört lagom hårt då jag precis börjat igen efter några månaders uppehåll. Vill inte ta det och sen får jag stora muskulösa lår och armar. Tacksam för snabba svar.
Har du börjat träna nu, när det är pandemi i hela världen och man uppmanas hålla sig hemma om man kan?
Hera, du vet inte alls hur hon tränar så tills dess att du vet kanske det är bäst att hålla tyst? Linn, kvinnor lyckas sällan bygga bulliga muskler ens när de försöker så du har inget att oroa dig för.
#1 Jag tränar hemma.
#2 okej vad skönt 😌
Förutom att träna hemma kan man träna ute i naturen, vilket - beroende på hur man bor - faktiskt rekommenderas just i dessa tider. "Träning" innebär inte nödvändigtvis att man går till ett gym. TS, det beror förstås lite på HUR du tränar men det borde inte ge extremt stora muskler.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#5 precis börjat kolla ”biggest loser” och blev sugen på att träna utomhus, typ en hinderbana. Synd att det inte finns hinderbanor man kan träna på här :(
Man kan även träna på gym under tider då väldigt få andra går dit, typ sent på kvällen, på natten eller tidigt på morgonen. Eller övriga tider om det är glest med besökare. Så länge man håller avstånd, inte står och babblar med folk samt torkar av ordentligt så ser jag inga problem med det.
Och för att svara på frågan, nej du kommer inte automatiskt få enorma muskler av att dricka proteinpulver. Om du äter en rimlig mängd protein (och andra nutrienter) i din vanliga kost och inte tränar supertung styrketräning så behöver du troligtvis inte heller något proteinpulver, men det bestämmer du själv förstås. Och även om du tränar hård styrketräning och tar extra protein är det rätt så svårt att få väldigt stora muskler (speciellt om du är kvinna) och det är inget som kommer över en natt. Stora muskler kräver hård, frekvent träning och MYCKET mat. Så prova du och om du känner att musklerna skulle växa väldigt snabbt helt plötsligt får du lätta på träningen och matintaget helt enkelt.
#7 Tack!