Proteinpulver flyg
Hej! Ska till Irland i ca 3 veckor nu den 16e mars. Undrar om någon vet hur det går när man ska ta med proteinpulver i sin in checkade väska. Kommer dem ta det eller får jag behålla det :D
Om det är i sin originalförpackning är det inga problem, och det borde inte vara det om du häller lite i annat kärl heller, såvida inte någon knarkhund reagerar. Jag plockar alltid med mig olika kosttillskott, pulver, mjöler och annat när jag reser, har aldrig haft problem. Inom EU får man ta allt utom narkotika, därför är det bra att ha mediciner i sina originalförpackningar, och gärna ett recept eller läkarintyg om det rör tunga grejer.
I USA och flera andra länder är de stränga, du får ta med matsäck och äta på planet, men du får inte ta in något i landet. Inte heller något som kan innehålla växtsporer, insektsägg, sjukdomar eller annat som kan påverka landets flora och fauna.
Säger de något om det är en större mängd, planerar att ta med 2 olika burkar, ca 1,5 kg totalt då.
Nej, det tror jag inte, jag bor i flera veckor i ett annat land och har med mig massor med mat och råvaror. Så länge de inte tror att det är anabola som du skall sälja, och det framgår väl av innehållsförteckningen. Om de nu överhuvudtaget bryr sig.
Okej tackar!