Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 1002 ggr
EmblaZ
0

Gå ned inom 2 månader

Hejsan Jag har gått upp 16 kilo i vikt, nu vill/måste jag gå ned dem kilorna innan hösten. Nu väger jag 71,5 kg, 15 år, 1,66 cm lång ( tjej ), alltså är jag överviktig. Jag skäms sjukt mycket över min kropp, jag vill inte träffa släkten, jag använder en ända outfit varje dag för att den outfiten är den ända jag trivs okej i. Nu är det så att min storasyster och hennes barn kommer hit om ca 2 månader, jag vill hinna gå ned minst 6 kilo tills dess, hur ska jag göra för att gå ned? Jag äter vanlig mat men ska börja med lchf, dricker ca 1,5 liter vatten om dagen, går ut på 1 timmes promenad med hund varje vardag, kör 20 min yoga morgon och kväll. Min kondition suger, jag kan inte springa på ett löpband mer än 20 sekunder, då sticks det i hela kroppen och jag blir "svimfärdig". Hur ska jag göra för att gå ned minst 6 kilo i vikt innan 2 månader? Jag tänker inte köra 17 dagars dieten för att jag vill inte svimma eller må dåligt när jag går ned i vikt. Jag skulle inte orka gå 5km varje dag för att jag går såå långsamt när jag vet att jag ska gå långt, så då ser jag helt knäpp ut när jag går långsamt. Jag blir trött direkt när jag går själv, men kan inte ha med föräldrar ( jobb ). När jag går med hunden så blir jag inte alls trött för det är ju kul så jag tänker inte på att jag blir trött. Jag kan inte gå ca 5 km med hunden på vardagar för att det är inte min hund, alltså kanske jag inte kan gå så långt med den (jag är "dagmatte"). Jag ska fråga ifall jag kan gå långt med hunden för att jag behöver motion på ett roligt sätt. Ge gärna tips så snabbt ni läser detta! Är det ens möjligt att gå ned 6-7 kilo på 2 månader? Min pappas arbetskollega gick 5-10 km varje dag och gick ned 10 kg på ca 2 månader, hon åt vanlig mat och när hon kände sig lite mätt så tog hon inte mer mat, fast att hon ville äta mer.

EmblaZ
0

Jag skrev slarvigt/otydligt, men jag ville bara få det skrivet så fort jag kunde.

tlover
3

Hej, du är 15 år och bör inte gå ner i vikt utan att läkare är involverad. Du växer fortfarande så förmodligen är dessa kg bara att dina kvinnliga former kommer.

Vill du träna så visst, men gör det för att det är kul, inte för att gå ner i vikt

l'm back

nypisnina
1

Stirra dig inte blind på siffrorna som vågen visar. Det viktigaste är att du är sund. Att gå ner snabbt är aldrig någon bra metod och särskilt inte när du fortfarande växer. Man bör inte banta när man är 15 år gammal. Gör sunda val när du äter, ät normalt enligt tallriksmodellen och rör på dig så hamnar din kropp i balans. Det är ingen enorm övervikt du har men om du vill ha hjälp så kontakta en vårdcentral tycker jag. Du kanske tycker om att dansa som träning eller göra något annat som är pulshöjande ett par ggr i veckan, det finns dvd:er som är lätta att följa och som man kan träna på hemma för en billig peng. Kolla cdon eller något, annars kanske det finns något skoj på youtube att träna eller dansa till.