Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 1906 ggr
Fridaaaa
0

Träna hemma

Bra Träning hemma för att bygga muskler samt öka konditionen? Gäller min sambo då gymmet måste sägas upp.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

sp0ngeb0b
0

Testa tabata! Jag tycker det är bra för hemmaträning då jag kan ha svårt för disciplinen hemma, men detta gör det enklare. Finns appar att ladda ner som hjälpmedel. Går ut på att man kör 8 st intervaller om 20 sek, med 10 sek paus emellan. Jag brukar välja 2 övningar per "varv" och göra varannan intervall. Brukar skriva upp på en lapp i förväg vilka jag ska göra. Blir oftast kroppsviktsövningar men har man vikter går det bra med. Det fina med tabata är att även om man gör styrkeövningar så tränar det även upp konditionen eftersom man kör all in i 20 sekunder för att sedan vila. 

Annat som jag gör är det vanliga, springa, cykla och promenera. Ofta brukar jag kombinera detta med tabatan. Alltså först springa/gå/promenera och sen köra tabata efteråt.

Fridaaaa
0

#1 Ska tipsa han om tabata :)

Lakritsstjärna
0

Vi inredde ett rum till gym men har man inte plats för det så köp hantlar som man kan ta av och på vikter på för med dem kan man då köra ganska många övningar. Fins även många på instagram man kan följa som tipsar om olika övningar man ofta kan utföra hemma. På många ställen finns det också utegym man kan gå till någongång för att få lite variation.

Fridaaaa
0

#3 Vi har inget rum som vi kan göra det med samt blir dyrt att fixa :) 
Tänkte mer på enkla saker som just hantlar uteträning mm :) 

Vi har inget utegym i närheten tyvärr.

powerade
0

Tycker det är väldigt svårt att träna hemma.. Men det finns gymmAttor som är tjockare än yogamattor. Mycket skönare än att hålla till på golvet. Hantlar av olika slag kan man ju bara ställa in mot väggen eller så om man inte har ett särskilt rum.

Fridaaaa
0

#5 Delar inte samma mening att det är väldigt svårt att träna hemma :)

Sattyg
0

En skivstång med tillhörande vikter är ju egentligen det enda som behövs. Eventuellt en skivstångsställning så man kan göra knäböj också. Att träna med sin egen kroppsvikt funkar bara till en viss gräns om man är ute för att bygga muskler dvs, man behöver ju öka belastningen efterhand för att bygga mer.. Kondition är enkelt, bara ut å spring intervaller 😊

Fridaaaa
0

#7 Ingen plats för sån ställning tyvärr
Vad kostar en skrivstång och vikter? är inte det rät dyrt? =)

powerade
0

http://www.gorillasports.se/PRO-Body-Pump-Skivstang-20kg/p/508?gclid=Cj0KCQiAtJbTBRDkARIsAIA0a5P2J-wN7DGQhFqCY8nRHHBlaolrevXSNRct9w97VdFH9C-gF1AvhVsaAu-QEALw_wcB Man kan ju skaffa saker eftersom om man tycker det är dyrt att skaffa nu. Men skivstången och dess vikter går ju använda till mycket. Min bror tillverkade egna vikter också om man kanske känner någon som har tillgång till sånt:)

Fridaaaa
0

#9 Lite för mycket pengar just nu, då vi väntar en liten i feb, så måste prioteritera det :/  Han ska börja på gym längre fram, så träningen kommer vara hemma fram till hösten/nästa vinter max :)

powerade
0

Kanske finns något begagnat. Om det kanske finns någon köp och sälj på Facebook eller något sådant:)

sp0ngeb0b
0

Vill sambon ha inspiration på övningar osv finns en bok som heter Styrketräning, om jag inte minns fel. Full av övningar att göra hemma och utomhus, både med kroppsvikt och med hjälp av olika saker som finns överallt (typ trottoarkanter).

Silver83
0

Kroppsvikten är ju kanon att använda! Sen om man har nån hantel, gummiband, TRX eller liknande är ju bara en bonus. Motionscykel/vanlig cykel, promenader, löpning är ju också varianter där du inte behöver mycket annat än dig själv och ev. då en cykel :)