App för träningsschema och träningsdagbok?
Finns det någon som har ett tips på en bra app till android som man kan fylla i träningsschema och träningsdagbok i? Den behöver inte vara superavancerad men statestik är ett plus. det ska inte heller vara inriktat på bara tex löpning eller styrketräning. inte heller bara viktminskning. Då jag vill kunna använda de övningar jag vill så ska det inte heller vara inriktat på bara deras övningar. Helst gratis men reklam är ok
l'm back
Jag använder en app som heter FitNotes. Jag har den enbart för simning, men det går att lägga in träning/övningar som bygger på "vikt & reps" eller "distans & tid" (tränar man något som bygger på andra faktorer går det alltså inte att lägga in tyvärr). Finns många förinlagda träningsformer men man kan lägga in egna också. Man kan dessutom ta bort dom förinlagda vilket jag tycker är bra. Går att se viss statistik. Jag använder den exempelvis för att se om jag förbättras och simmar snabbare eller inte. Gratis, och jag har inte märkt av reklam. Har använt den i minst ett år och är väldigt nöjd :)
//Jessie
#1 är det både träningsdagbok och träningsschema eller är det bara träningsdagbok? Går det att skriva kommentarer utöver tid, distans,vikt och reps?
l'm back
l'm back
#2 Är lite osäker på vad du menar med schema respektive dagbok ..? Vad är skillnaden? :) Ja, man kan skriva kommentarer till träningspass/övningar
//Jessie
#4 schema= planera träningen Dagbok= skriva in hur det gick, hur mycket man tog m.m
l'm back
#5 Det finns ingen särskild funktion för schema i så fall. Däremot kan man fylla i träning för dagar som inte varit än och använda som typ ett schema, men det kanske inte var vad du är ute efter då? :)
//Jessie
#6 det är värt att kolla in iallafall 😀
l'm back