Tips på träningstidning?
Skulle vilja ha tips på tränings-/kosttidningar för att få lite motivation. Är inte jätteförtjust i topphälsa och Runners world är lite för seriöst inriktad på löpning för att jag ska få motivation därifrån. Gillar att röra på mig ut i form av löpning, promenad, fjällvandra, åka skidor (både utförs och längd), gruppträning, simma och att träna hemma/ute. Är inte alls förtjust i att gymma så sådana tidningar som bara riktar in sig på gym är jag inte intresserad av! :)
I form gillade jag när jag prenumererade på den. Många bra hemmaträningstips och bra reportage. De kunde även ha serier med inslag om tex löpning i 5 nr i sträck eller magträning osv.
Jag tycker att tidningarna är så tomma så jag satsar på böcker. Du får betydligt mer innehåll för pengarna. Just nu är jag inne på Lofsan och Jessica Almenäs bok stora löparboken för kvinnor.
Jag brukar varva lite mellan olika tidningar, beroende på innehållet, men det är vissa tidningar som inte verkar så seriösa (såsom Shapeup och Aftonbladet Wellness) som mer verkar fokusera på sportmode och smink än själva sportandet. Men iForm och Toppform (tror jag den heter?) brukar jag tycka är bra, men vill man åt mer specifika saker är nog böcker hellre att rekommendera. Böcker som visar övningar och berättar mer ingående än ett litet reportage i en tidning. Finns ju massa poddar och bloggar också på ämnet. :)
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!