Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 922 ggr
[Indii]
0

Slankare ben?

För ca. ett halvår sen började jag kombinera träning på crosstrainer med hemmagympa som innefattade en del hopp som burpees och jumping jacks. Detta resulterade efter några månader i benmuskler som enligt min mening är alldeles för stora. (Det ser ut som att jag är fotbollsspelare).

Så, jag började avstå från att hoppa och skutta, och istället jobba mer med överkroppen, samt att ha minsta möjliga motstånd på crosstrainern,  och istället hålla högre fart. Men det händer absolut ingenting med benmusklerna. De är fortfarande lika kralliga. Så, hur tränar jag för att slanka till benen igen? Enbart promenader? Tips mottages tacksamt!

[Devya]
1

Åh, men sådana ben är ju vackra! Något som du enbart borde vara väldigt stolt över.

Jag vet inte hur du kan få slankare ben förutom att gå ner i vikt och om du är normalviktig så är ju det inte en särskilt bra lösning.

Själv håller jag på att försöka få just sådana ben som du beskriver. Jag tycker att det är så läckert med starka ben , speciellt på kvinnor.

[Indii]
0

Jo, visst kan det vara snyggt med muskler, men jag kan knappt ha vissa byxor längre, vilket inte känns bra. Tidigare, när jag bara tränade crosstrainer har det funkat att minskar på motståndet när benen börjat bli för kraftiga, men nu har jag tydligen fått så pass mycket muskler av gympan att detta inte funkar. Jag är normal eller något underviktig, så att gå ner i vikt är inget mål.

[Devya]
0

#2 Alternativt sluta träna benen helt och hållet ett tag, men det kanske inte lockar heller förstås.

Jag förstår att det kan vara jobbigt då byxorna inte passar längre, men kanske dags att skaffa byxor som går på dig då du är i det här skicket? :)

Kanske någon annan har bättre råd att ge. Jag vet faktiskt inte hur man kan få slankare ben och förlora lite muskler där… Jag försöker ju som sagt få sådana ben du beskriver. :D

[Indii]
0

#3 Ja, jag har försökt att inte träna dem, men det är svårt att undvika. Speciellt när jag inte gärna avstår från mina crosstrainer-pass. Försöker i alla fall att bara träna överkroppen och att gå powerwalks ett tag nu, men jag saknar att få bli "utpumpad" som t.ex. efter ett crosstrainer-pass. Jag har tränat crosstrainer i över ett år utan att få så här kraftiga muskler, så egentligen förstår jag inte varför benen inte blir slankare nu när jag har slutat med gympa-hoppen. Kroppen gör som den vill helt enkelt! 😉