Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 999 ggr
taylor__lambert
2016-03-30 23:26
0

Motivation?

Hur får man upp motivationen till att gymma/träna? Just nu gymmar jag 1gång/vecka och jag vill ju gärna öka till 2/v, men jag finner ingen motivation! Jag går i skolan på vardagarna och jag har hund som jag tränar med. Nu när snön smält vill jag börja cykla, men känner jag mig själv vet jag att det kommer bara hålla i någon vecka sen lägger jag det på is. Jag vill ha någon motivation, men jag kan inte finna det, om min mamma följer med till gymmet så har jag någon motivation att ta mig dit, men annars så känner jag inte för det, ligger hellre hemma. Jag tror att skulle jag gymma/träna oftare så skulle jag inte vara så trött. Jag vill ha någon/något som peppar mig till att träna! Tips?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

lisa90
2016-04-01 19:33
0

Ärligt talat tycker jag inte det handlar så mycket om motivation alltid, det handlar om vanor. Bestäm dig för vilka två dagar i veckan som du tränar och gå dit :) Jag är sällan motiverad och gymma, men när jag väl kommer dit känns det oftast bra. När jag inte är sugen brukar jag tänka "Jaha, vad ska jag göra istället?" Har jag inget riktigt bra svar på det så åker jag. Har tränat kontinuerligt i några år nu och det är helt enkelt en vana.

taylor__lambert
2016-04-01 21:53
0

#1 jo det är sant att det handlar om vana också :) jag kan själv tycka att jag skulle nog ta mig oftare till gymmet om jag kunde låsa in mina tränings saker där, tyvärr går det ju inte :/ Jag har problem med att komma ihåg allting och att då bara minnas att ta med sig kortet skulle underlätta en hel del, vilket är annan anledning till att jag inte känner för att gymma.
Varje gång jag tänker "vad ska jag göra nu då" så brukar det bli TV:n eller en promenad med hunden… Så jag kan väl medge att jag är lite lat också.

lisa90
2016-04-03 16:13
0

Kan du inte alltid ha väskan färdigpackad då? :) Packa om den samma dag som du varit på gymmet, om du har två uppsättningar gymkläder, och ha kortet där i. 

Sen om du tycker det är så tråkigt att gymma så var nöjd med att du går en gång i veckan. Har du hund antar jag att du promenerar den dagligen :)

taylor__lambert
2016-04-03 16:20
0

#3 jo det har jag redan, den är alltid packad och redo. 
Nog för att jag är ute med hunden men det ger inte så mycket träning som man kanske skulle önska :p