Lias Träning
Detta är min egna träningstråd! Syftet med tråden är att för mig se mina framsteg och även hur mycket vikt och mått påverkas, samt kroppssmärtorna. Meningen är att jag till en början ska simma 4 dagar i veckan och därefter lägga till andra träningsformer resterande dagar längre fram. Men allt beror på dagsformen med tanke med mina smärtor överallt. Huvudsaken är att jag försöker! På torsdagar stämmer jag av, gör simtestet och sammanfattar. Varannan vecka simmar jag mån, tis, ons och tors, och veckan därpå är det tis, ons, tors och fre.
Idag började jag, och i morgon är det simtest. Jag var pigg på att göra det idag, men eftersom jag lätt blir dålig av för mycket ansträngning tog jag det lite lugnt idag och kände efter hur det kändes. Det var väldigt svårt i början pga min vanliga huvudvärk, men den lättade efter en stund under ytan. Det var skönt, och jag ser fram emot morgondagen, ett lite kortare simpass. Som vanligt hade jag uppvärmning och avslappning i bassäng, som jag brukade förr. Skönt!
Det jag älskar med simning är att det gör inget att man blir svettig, man blir inte äcklig. Inte heller känns det förjävligt efter ett pass, som tex jogging gör för mig. Det är inte heller jobbigt att ställa sig i duschen, snarare skönt! Och efteråt känner man sig sådär hälsosam och härlig hela dagen. Som att det är lättare att andas. Jag önskar skolan fick en att inse hur skönt och bra motion är, istället för att få en att må dåligt och räkna månaderna tills eländet är slut… Bra att man kan inse fördelarna själv, och inte vara skärrad för livet. Träning är nyttigt! Idag började jag med några längders uppvärmning och stretching. Därefter simmade jag mitt vanliga simtest som jag alltid gjorde förr. Idag fick jag 24 vilket var helt okej med tanke på mitt långa uppehåll och dåliga kondition. Dock tog jag inte i för kung och fosterland, jag vill ju inte slita ut mig för mycket i början. Men helt klart godkänt i alla fall! Efter det blev det avslappning och mer stretching. Jätteskönt! Sen hopp in i duschen och ilfart till bussen.