Träning iFokus

Träning

Etikettkonditionsträning
Läst 960 ggr
Elin01troedsson
0

Benhinneinflamation

Jag har troligtvis fått benhinneinflamation, har ont på insidan av underbenet och har läst om det och flera av faktorerna stämmer in så jag undrar om ni har några tips på botemedel eller annan typ av träning som går att utföra tills jag blir bra ige, tacksam för svar :)

Ikajo
0

Har man väl fått benhinneinflammation kan det vara svårt att bli av med. Du kan stretcha vilket kan hjälpa men annars är det vila och att hålla benet varmt som gäller. Om du sedan vill träna måste du vara noggrann med uppvärmningen. Ta reda på om det kan finnas andra faktorer som orsakar obalans och där ger upphov till inflammationen.

Simma brukar vara väldigt skonsamt mot kroppen.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

[Devya]
0

Jag började känna av att något var på gång i början av veckan så jag började ta varma bad och sätta på tigerbalsam tre gånger om dagen. Idag så känner jag knappt av något så månne det inte har fungerat. Sen igen så hade det inte börjat gå så långt då jag började få småkänningar. Jag har också sett till att vila mycket och att inte belasta mitt ben alltför mycket.

Du borde vara försiktig och inte träna på ett tag och ta hand om din kropp. Det du kan göra under tiden är ju dock att träna överkroppen så länge du inte belastar benen. Du ska inte göra något som gör att det smärtar i benet.

Elin01troedsson
0

Ok tack så mycket! :)