Bygga muskler!lite hjälp?
Hej! Jag vill gärna bygga lite magmuskler och benmuskler. Jag är bara 12 är så jag växer ju fortfarande,men går det ändå? Vill liksom inte ha världens sixpack. Lagom så att jag klarar vissa övningar bättre. Just nu tränar jag för att jag tycker det är kul och att jag behöver röra lite mer på mig. Som ni kanske sett på mina andra inlägg så har jag mått väldigt dåligt,hatade min kropp osv. Tränade ihjäl mig men åt sedan så jag mådde illa. Men nu börjar jag må bättre,har/hade någon typ av ätstörning. Planerar vad jag ska äta osv. Blir stressad får ångest över minsta lilla jag äter. Men nu när jag bättre. Nu är jag på god väg!ska försöka ta lite mer hjälp av skolsköterska/kurator. Men nu till saken, ni kanske har lite tips för att bygga muskler?:)
Mår bättre*
Tar emot all hjälp.
Du växer fortfarande och har knappt kommit in i puberteten vilket innebär att näringsämnena och dina hormoners funktioner behöver gå till din utveckling. Spela fotboll, bandy, tennis eller utför andra sporter, ridning är bra för benstyrka och magstyrka. Det kommer inte på fråga att du ska börja använda dig av belastning än (!!) , ge det tid och se hur din kropp utformar sig då du kommer in i tonåren, utgå sedan där ifrån. Nu vet du inte hur din kropp fungerar och för guds skull rubba inte systemen genom att strypa mat osv. Du behöver all näring du kan få för att utvecklas!
Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono