Träning och kost?

Vill få bort mer på magen, lår och rumpa.
Har målvikt att gå ner ytterligare 4 kg.
Men vad för träning bör jag köra för att minska mage, lår och rumpa lite? (vet att man inte kan punktförbränna). Och då samtidigt gå ner det sista. Vill inte bli smal, utan hålla normalvikt och ha kvar former.
Ingen möjlighet till gym av något slag eller redskap (har bara en sån stång man hänger i dörröppningen).
Den träning jag kör nu är cykling och PW/promenader.
Har kollat olika youtubeklipp och så men ingen större framgång med träningen genom dem :(
Vet att kosten är A & O men vet inte hur jag ska ändra den mer. Nu ligger jag på 1500-1600 kcal per dag, använder lifesum. Äter glutenfritt, laktosfritt, ingen kål & lök (för magens skull). LCHF har jag provat men klarade inte magen. Någon som kanske har idéer? Hade så gärna velat gå ner det sista tills skolan börjar, är 7½ vecka dit (31 augusti) är det orimligt? Är mest för att jag vill kunna fokusera mest på skolan då, och blir mindre tid för träning mm.
(Obs! Håll er till tråden! Inga onödiga, orelevanta kommentarer)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det finns ju fina videor på youtube som du kan kolla in, t.ex. om hur man ska träna magen för att få magmuskler. Jag tror nämligen att lite magmuskler kommer att göra så att du får en finare mage. Det handlar ju inte alltid om att bli smalare utan att forma kroppen.
Så stirra dig inte alltför blind på vågen utan fokusera på att tona din kropp istället. Jag rekommenderar pop pilates. Jag personligen gillar den här tjejen. Kolla igenom hennes träningsvideor:
#1 Nej jag stirrar mig inte blind på vågen :) Men har en målvikt jag trivs med som jag vill nå :) Jag mäter även kroppen någon gång/månad :)
Henne har jag inte sett, det ska jag kolla in :) Tack :)
Inget gym? kör https://www.youtube.com/watch?v=ZJ8Zdj0OPMI
Fantastiskt bra och bara 30 minuter ;) Den tar magen bra. Eller bra övnigar att kopiera.
Gillar den med crunches på sidan.
Sen om man vi ha "bubble butt" så ska man ju träna tungt, och om du inte har några redskap kan du lägga något tungt i en ryggsäck och ha på magen :)
Så blir det ju lite jobbigare.
Utfallssteg men lägg upp det "bakre" benet på en höjt typ rumbord ca 40-50 cm
Lycka till :)
#3 Står det i #0 "inget gym". Alldeles för dyrt, bindningstider mm. Så dessvärre inte. Den videon har jag kollat in men det var inte riktigt min grej :/ Men tack ändå :)
Vad är "bubble butt"?
#3 Uhh, tack för tipset. Ska själv ta och kolla igenom den där videon. Verkar vara bra. :)
#4 https://www.youtube.com/watch?v=faQ9lkjiRaM
Bubble butt. Förklaras i videon. :) Som sagt, gillar hennes videor väldigt mycket, de har fått mig att nå mina mål. :)
#4 Jo jag såg det var menat som typ reklam "Åh har du inget blabla, prova dethär då behöver du inte blabla heller", lite svårt att få fram det i text haha :P
Bubble butt är en sån där astränand rumpa som typ inte hänger/nuddar ner på låret. Typ rund överallt, så skulle jag beskriva :)
#6 Ja rundöveralltrumpa vill jag inte ha :) Utan minska lite på denna och göra den fastare :) Men ska kolla in videon 🙂
#7 Jag tror att du får endast din rumpa att bli mindre om du går ner i vikt. Om du tränar så får du den fastare. :)
Jag fick min rumpa att bli mera uppåt och fastare tack vare några enkla övningar. Den blev endast mindre då jag gick ner i vikt. :)
http://www.blogilates.com/wp-content/uploads/2012/06/IMG_6021.jpg
Där är en bild på hur Cassey ser ut, hon vars videor jag följer. Tycker att hon har en jättefin fast rumpa. :)
#8 Ja jag kommer ju gå ner lite till :) Samt då fasta till den sen :)
Är ju sista viktminskningen och träning jag kollade lite här vad man kanske kan göra :D
Jag märker enorm skillnad på min kroppskänsla bara med anpassning på portioner och småätande. Speciellt nu under sommaren när kroppen inte bränner lika mycket energi för att hålla värmen, så känner jag att jag inte behöver äta mycket, alls. Jag minskar också på mängden pasta/potatis/ris så den inte är överrepresenterad på tallriken. Vet inte hur skillnaden blir på vågen, för jag väger mig aldrig, men skillnaden i känslan är enorm från mina "dåliga perioder".
#10 Jag äter redan på små tallrikar och försöker äta regelbundet, var 3-4 timme 🙂 Pasta/potatis/ris är max 1/4 av tallriken 👍 Eller kör jag t.ex gräsnudlar 🙂
Härligt med sån känsla! 🤗
#3 Testade att göra som i videon! Jisses, vilken workout! Min rygg, mage och allt egentligen värker efteråt. :D Klarade inte ens av 30min utan endast 15min! Nytt försök imorgon!:)
#12 Vad kul att du gillade den :D Jillian har många bra träningspass. Och man kan köra det många gånger och det är nästan lika jobbigt varje gång när hon ger förslag på hur man gör det svårare :)
#11 gräsnudlar låter kul! finns dem i vanlig matbutik? 🙂
#14 sjögräsnudlar ska det stå xD
Finns på t.ex willys :D
#15 coolt, det ska jag testa :D
#16 De smakar inte så mycket :) Ser lite "läbbiga" ut hihi men brukar ha det i sallad, till köttfärssås t.ex :D
ökad aktivitet(minska absolut inte på maten, du äter väldigt lite redan), se över macrofördelningen av maten(protein/kolhydrater/fetter) och bara kör på. Hälsa och kroppsförändringar sker ju knappast över en natt, men det är ju rätt uppenbart haha, förståeligt att en kan bli otålig dock :P
#18 Nja väldigt lite vill jag väl inte påstå. Äter 3-5 ggr/dag. Mätt varje gång 🙂
Nej det vet jag men jag har gått ner i vikt sedan förra våren 😉 Pendlat fram & tillbaka dock. Men gått ner från 69 till 64 nu i alla fall. Så kort tag har ajg inte provat bara 😉
Ligger på ca 25% kolhydrater, 40 % protein och ca 35 % fett. Vet inte hur bra fördelat det är?
#19 Vad blir dina macros i gram? Låter som det är lite kolhydrater, har du någon sjukdom som gör att du inte borde äta mkt kolhydrater?
Well att du blir mätt behöver inte betyda att det är bra/tillräckligt, tvingar man sig själv kan man till slut bli mött på väldigt lite mat, då jag var i min värsta svacka levde jag på tre kycklingfileer och ett salladshuve om dagen…
#20 88 gram kolhydrater blir det. 141 gram protein och 55 gram fett ungefär.
Känner inget behov av att äta massa kolhydrater :) Och många jag pratat med har sagt att man inte bör äta för mycket kolhydrater heller :)
Jag har dock inte tvingat mig på något sätt. Jag har aldrig varit stor i maten :)
Och när jag dricker vatten som jag ska (slarvar annars) blir jag mätt på det också dvs orkar inte äta så mycket heller. Men jag ligger inte för lågt när jag räknat ut BMR :) Men mer mat får jag inte i mig per dag
Om du inte vill experimentera mer med maten så är ju det enda du kan göra är att mixtra med aktivitetsnivån alternativt se över dina sov och drickvanor(vatten). Vatten och sömn kan påverka förvånadsvärt mycket vid viktnedgång (Y)
#22 Dricker bättre med vatten nu än innan,ligger på 1-1,5 liter per dag, max 2 en riktigt bra dag. Mer får jag dessvärre inte i mig. Då äter jag ännu mindre xD Så prioriterar maten där :)
Sömn hmm ja just i sommar så är det upp och ner, vissa nätter 7-8 timmar, vissa 3-4 timmar (kan inte somna) :/ Men annars brukar jag ligga på 7-9 timmar/natt :)
Rutiner is key (Y) lycka till iaf :)
#24 Nu (främst under sommaren) spelar det ingen rll m jag läggr mig samma tider och går upp samma tid ungefär ;) Går ändå inte att somna :(
🤗
# Outlawly
Hur ofta borde man genomgå den där workouten av Jillian Michaels? Det står ju 6 veckor men hur många gånger per vecka?
#26 Enligt henne själv tror jag att man ska köra varje dag i 6 veckor (hur orkar man?)
Jag brukade köra den kanske max 2 gånger i veckan och var ute och sprang 5 km. Så jag tränade något typ varannan dag.
ibland 1 gång i veckan + ett annat av hennes pass som finns på youtube typ 30 days shred, banish fat boost metabilism, no more trouble zones.
Men jag hade ju inte som mål att få 6pack på 6veckor utan bara platt mage.
2- 3 gånger+ någon konditionsträning, kan nog ge goda resultat :)
#27 Hmmm, jag har ju redan platt mage, måste bara få den tajtare så är jag nöjd. Nåja, jag ska se om jag orkar göra det varje dag, tycker bara det är lite konstigt eftersom jag har alltid fått höra att musklerna måste få vila också, att det är under vilodagarna som musklerna får tid att "växa".
#3 Körde precis hela, shit vad det verkar i lår, mage och ja överallt axlarna usch, men det känns skit skönt nu efter 🥵
I'm out 
#29 Jaa, är det inte fantastiskt? Jag är åtminstone imponerad av det där programmet. Det känns verkligen efteråt, överallt :D
#30 Samma här blir till att jag kör det imorgon också om jag kan, känns som jag sträckt mitt ena lår xD
I'm out 
Måste bara nämna att man går som en robot efteråt 😂
I'm out 
Haha kämpa kämpa :D
#0 Hur har det gått? Tråden är ju skapad för en stund sedan. Har du hittat några rutiner som fungerar, eller är du kvar på samma ställe?
Kör lite hemmagympa. Styrketräning behöver ju inte nödvändigtvis ske i ett gym. Med starkare och mer tonade muskler blir nog kroppen lite mer fast och spänstig också.
Jag vill ändå kommentera proteininteget lite, även om du inte vill mixtra med kosten. Ditt proteinintag ligger aningen högt för din storlek. Referensnivån är mellan 1-1,5 g/kg kroppsvikt. Är man väldigt aktiv, men fortfarande tränar på amatörnivå, kan man utan problem ligga på övre änden av detta spektrum, medan man kan ligga mer mot den undre delen om man inte är lika aktiv. De allra flesta, även inräknat elitidrottare, behöver inte alls så mycket som 2 g/kg kroppsvikt eller mer. Den föreställningen kommer från industrin som gärna säljer dyra proteintillskott till stackars lättlurade människor.
#34 Ja proteintillskott äter jag inget av, inga tillskott alls 🙂 grejen är, om jag ska sänka protein behöver jag ju öka något annat? Och mer fett går inte för magen (inte ens bra fetter, då slår den bakut) då måste jag öka kolhydrater.
Fick det jag skrev rekommenderat av en som trodde att det skulle vara lämpligt för mig hmm
Nja har gått sådär, har svårt att komma in i rutiner nu när jag går hemma 😕 Blir så lätt att göra allting annat, och skjuta upp på det. 😕
Har provat efter video som är här i tråden, men hmm, gått sådär, jag fungerar så att tycker jag det är riktigt tråkigt så ger jag inte allt, blir så med automatik och så skjuter jag upp det istället. Promenader och cykling t.ex sker dagligen utan problem för att jag älskar/gillar det 🙂 Försökt att tänka om men gör det omedvetet :/ vet inte hur jag ska ändra det.
Vill du äta den mängd protein du äter nu så fortsätter du såklart med det. Jag ville bara belysa att det inte är nödvändigt för kroppen med den mängden protein. Överskottet konverteras ändå till glukos, så du hade lika gärna kunnat äta kolhydrater. Kolhydratmaten är dessutom i allmänhet billigare än proteinmaten. Enda fördelen jag kan se med protein i detta fall är väl möjligen att det mättar bättre än kolhydrater och att du därmed lättare håller dig från att överäta. Och kanske, beroende på vart du får ditt protein ifrån, att de möjligen är mer näringsrika.
#36 Nja jag äter ju glutenfritt, och det är ju inte direkt billigt. Få grönsaker jag äter som är kolhydratsrika så 🙂
Får protein genom tonfisk, kyckling, ägg, kött av olika slag, fisk, nötter, vissa mejeriprodukter (laktosfria men spelar ju ingen roll) t.ex :)
Äter på mindre tallrikar, tar bara en gång 👍
Ok. Det ser ju riktigt bra ut. Äter du inälvsmat, typ lever och sånt?
Alltså, du behöver självklart inte svara om du inte vill, men detta är liksom mitt brinnande intresse, så jag frågar mer för min skull än för din skull. 🙂
#38 Nope ingen lever *rysning* enstaka gånger leverpastej men inte mycket lever i det xD Jo förresten mammas leverkorv xD
Nejdå ingen fara, bara bra att lära sig och kanske få lite hjälp 🌺
Lever är nåt av det mest näringsrika man kan stoppa i sig. Jag gillar heller inte smaken riktigt, även om jag inte tycker det är direkt äckligt heller. Om jag blandar det i t ex en köttfärslimpa slinker det dock ner utan problem. 🙂
#40 Ja det är ju det men varken jag, mamma eller mina syskon är speciellt glad för det xD Räcker med det jag torkar till hundarna haha. Avskräcker rejält 😉 en av de saker jag nog aldrig kommer lära mig att äta hehe. Sambon är sådär glad för det heller hehe