Träning iFokus

Träning

Etikettövrigt
Läst 877 ggr
[Devya]
0

Sömnig efter gym

Vad är problemet då jag lyckas bli otroligt sömnig efter att ha varit och tränat på gymmet? Just nu kan jag knappt hålla ögonen öppna.

[LadyK]
0

Vet inte vad det beror på men jag tycker den känslan är urskön. Att ha tagit ut sig så att man bara måste vila en stund. 😴

[Devya]
0

#1 Det var helt ok att känna så om det är på kvällen men började nyligen ta gym passet ca 14.00 vilket tycks vara katastrofalt för mig. Då jag kommer hem kl.16.00 Så klarar jag inte av att hålla mig vaken så jag somnar kring 17 tiden och vaknar 19 tiden. Då jag vaknar mår jag ännu sämre. Mina händer är svullna och mitt huvud värker otroligt mycket.

Troligtvis får jag så småningom se till att ändra på saker och ting och gå på gymmet senare på kvällen istället om det fortsätter så här. =/

[Murvel]
0

Dricker och äter du ordentligt?

Pauliine
0

Äter du bra innan och efter träningen? (För lågt kcal intag är vanligast i ditt fall) Vad är det du tränar på gymmet? Sover du tillräckligt på natten ?

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

[LadyK]
0

Det där låter ju inte bra… Huvudvärken får mig att tro på vätskebrist eller obalans i vätskenivåerna i kroppen. Likaså att svullna? Så har jag aldrig känt, men kan mycket väl somna 30 minuter på soffan efter gymmet.

[Devya]
0

Jag dricker mycket och så har jag en vattenflaska med mig på gymmet. Jag äter så att jag är inte hungrig åtminstone, avskyr att gå omkring och vara hungrig men kanske jag borde tvinga i mig ännu mer mat och vatten? Vet inte hur det ska gå men.. =p

Pauliine
2

#6 Fokusera mer på rätt mat, framförallt efter träningen så att du laddar upp med energi igen, gärna kolhydratrik i form av frukt och fiber vilket ger snabb energi.

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

Agnez94
0

Vätskebrist kan göra en trött 
Se till att dricka minst en halv liter efter passet och fortsätt och drick ordentligt när du kommit hem. Kroppen försöker ju senare kompensera för ansträngningen och då behövs vatten. Så drick! 
och se till att du sover ordentligt (8 timmar)