Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 780 ggr
Whippet
0

Behöver tips och hjälp

Hej!

Jag gillar att träna bara det att jag kanske inte alltid orkar, min motivation ligger lååångt neråt. Men idag tränade jag faktiskt, i 15 minuter, så jag fick lite mjölksyra i benen och magen. Jag vill gärna ha tips på olika träningsformer, jag gillar att träna styrka, alltså styrketräning. Jag brukar lyfta lite vikter ibland efter jag tränat, så det ska jag göra snart, sen går jag alltid en runda på ca 40-1 timme med hundarna. Jag har slutat på alla mina sporter på fritiden då jag tycker det är roligare att träna själv. Det har lagt på sig lite mer fett på magen nu på semestern. så nu ska jag träna träna träna mycket resten av sommarlovet och efter också, självklart :P Jag behöver bara lite råd och tips om allt för att kunna träna på bästa sätt (vill inte svälta, för att gå ner, bara så ni vet) Sen behöver jag tips på mat vad jag ska äta (nyttigt) Varje morgon dricker jag en smoothie men hört att det kan vara mycket kalorier i det blev lite ledsen men vill höra med er också :) Älskar att cykla i terräng men har en sån här ''kärring cykel'' kanske inte går så bra att skumpa runt med den i mellan stock och sten i skogen 🤪 Kanske ska nämna att jag har både hantlar, gummiband (till träning då) Balans bräda (fast den är rund) Motionsband, har säkert mer som ligger gömt någonstans eller som jag har glömt.. lite konstigt inlägg kanske men tar emot alla tips, råd och hjälp ni ger 🙂

I'm out Vilar huvudet i handen

VildaVittra
0

Kalorier är inte något farligt, rör man på sig behöver man mer av den varan. Så gillar du smoothies, drick då smoothies. 

Du har hundar, varför springer ni inte en "skogsagilitybana" tillsammans? Att hoppa över stock och sten är bra träning även för tvåbeningar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Whippet
0

#1 Det är det att det tar 1.30 timmar till skogen men visst det kanske jag gör imorgon det skulle varit kul, bara det att den ena hunden skäller på allt och alla :/ Blir många avbrott då jag måste stanna för att han springer fram o tillbakla mellan benen om det kommer någon. :/  Ska se när jag vaknar imorgon kanske kan man cykla dit med ena vovven som är snäll och lugn :P Tack! 🙂

I'm out Vilar huvudet i handen