Träning iFokus

Träning

Etikettskador-och-problem
Läst 994 ggr
MirakelBetty
0

Händer extremt lite. Vad gör jag fel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tränat sedan i februari i år. Haft ett brejk över påsken, men i övrigt har jag kört på som vanligt och när det är födelsedagar eller högtider har jag unnat mig lite men i övrigt skött mig bra. Bytt bort ketchup och sånt när jag äter och äter mer grönt naturligtvis men annars vanlig husman men försöker byta bort "det värsta" till bättre alternativ. 

Äter "skit" en gång i veckan. Något lite godare, lite choklad (vänjer in mig med mörk) eller lite cider eller drink på helgen. Håller mig till en dag för att det inte ska bli kaka på kaka. 

Styrketränar hemma en halvtimme 2 dagar i veckan och springer/går i intervaller 4 km hitentills som jag ökar på vartefter jag inte känner att jag håller på att dö när jag kommer hem. 

Tar bilder ungefär varannan/var tredje vecka. Mäter med måttband varje vecka. Det är nån cm som försvunnit men det går så in i helsike segt. Magen försvinner fan aldrig fast jag tycker jag har kört på. Nu är jag ganska bukig iofs, men endock. 

Hur lång tid kan det ta innan det börjar röra på sig? 

Något speciellt i mitt upplägg jag kan ändra? 

Hittade ingen gammal bild i skrivande stund men jag ser ingen skillnad. Kan snarare vara så att jag tyckte magen sett bättre ut än den gör nu. Bilden är från idag.

Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken. 
Du är värd att njuta och må bra <3 

MirakelBetty
0

Tillägg: Äter ungefär 1500 kcal per dag. Fick rekomenderat att äta 1300nånting men jag blir alldeles för trött på det eftersom jag rider 5-6 dagar i veckan och det kräver lite eftersom jag tränar dressyr.

[Outlawly]
0

Hur tränar du magen?

Det är nog de inre musklerna som ska tajtas lite tror jag :) Corträning med en pilatesboll är ett förslag.
Sen är kosten superviktig för att få magrutor om du nu strävar efter det.

Personligen tycker jag att den ser inte mycket ut på bilden.

Sen om det är putmage av mat kan man ju ta bort gluten, fruktos, laktos/mjölk

Fridaaaa
1

Öka maten, testa att ligga på 1700-1800 kcal ett tag. Låter lite mat till det du tränar. 

Tycker det inte ser ut som du har direkt mage, bara det naturliga putet kvinnor har? (fitnessbilder mm är redigerade), i princip ingen har helt platt mage

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MirakelBetty
0

#2 Magrutor är inget jag strävar efter så absolut. Men vill ha bort all hängbuk. Fettet på sidorna. Blir som ett bildäck runt magen.
Vill bli fast och att allt ska liksom lyftas lite så man ser frisk och sund ut.
Men sen tränar jag jäkligt mycket rygg och ben och lagt på mer armar nu för att jag ska orka rida bättre, så det är en stor del i det.

När jag tränar mage: Plankan, är uppe i en minut åt gången och då skakar jag rejält. Försöker pusha fler sets hela tiden men just den tycker jag är grymt jobbig.
Haft lite problem med sidoplanka, får så ont i fötterna :P
Krigar endå med dem minst ett tillfälle i veckan.

Står som armhävningar, tar upp ett ben i taget mot bröstkorgen, utåt som spiderman så långt det går, håller kvar en liten stund och sen sakta tillbaka. Gör 10 sådana på varje ben för dom är jävligt jobbiga. :P

Likadant fast med benen så långt inunder alltså mot magen. 10 sådana också (på var sida snackar vi)

Ligger raklång, upp med diagonala ben/armpar mot varandra, lyft så mkt det går och nudda stortån med pekfingret.

Sitter på en stol med benen rakt ut, och gör situps. Får så jäkla ont i ryggen av golvet.

Ligger på sidan och stödjer nacken och "drar mig uppåt" åt båda håll i en minut.

Sitter upp, handflatorna så långt åt sidan det går åt varje håll. 2 minuter, sista minuten högre tempo.

Det var alla jag kommer på i skrivande stund. Kanske gör nån till, har en video jag följer :P  

Nåt mer tips? Vilka övningar kan jag göra för att träna de djupa musklerna?

MirakelBetty
0

#3 Öka? :O Jag blir mätt på maten jag äter nu och har svårt att äta mellanmål. Det är egentligen det som är problemet. Men äter jag mindre mat och då är sämre på mellanmål så blir det för lite och det resulterar i att jag inte orkar någonting i vardagen och då känns det inte värt. Ska jag äta mer kommer jag ju bli dyngmätt. :P 

Kan man köpa sådana typ nutrilett och naturdiet och ha som mellanmål? 

Som skriver ovan, är egentligen "däcket" jag vill bli av med. Sen är det ryggen som är lite späckig och låren.

Fridaaaa
0

#5 Äter man för lite så kan det påverka ja.  Gäller att hitta rätt balans. Äter man för lite så kan det göra att man går ner långsamt, att det går långsammare helt enkelt
pratat med flera som sagt att de åt för lite först men ökade och vips började det hända saker :) Ja jag blir sån med om jag äter för lite, jag ligger själv på minst 1500 kcal, ligger jag under 1300-1400 kcal brukar jag bli trött mm. 

Nja de är inte så nyttiga, hade gjort egen bärsmoothie, egna bars eller liknande istället för den färdiga skiten, men detär jag det :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Outlawly]
1

Man kan ju också få för mycket muskler på magen så att den blir putig har jag läst? 

Sidoplanka kan du göra ståendes på knä också :D

Jag tränade en period Jillian michaels tränoingspass https://www.youtube.com/watch?v=ZJ8Zdj0OPMI finns en del 2 också.

Jag fick väldigt fin mage. Följde inte hennes kostråd utan hade mina egna äter vad jag känner för (oftast nyttigheter)