Träning iFokus

Träning

Etikettskador-och-problem
Läst 861 ggr
Blanksteg
0

Stukning/vrickning

Hej!

När jag sprang idag nyss så råkade ena foten trampa ner i ett hål, så jag har fått en stukning eller vrickning (kan inte skillnaden). Det gjorde ganska så ont då vid det tillfället, men smärtan gick över ganska snabbt. Men det gör fortfarande ont när jag vrider på foten. Gör inte ont när jag går eller så. Fortsatte och sprang lite, och gjorde inte ont då heller. Bara när jag vrider på den. Foten är inte svullen än.

Får väl ta det lugnt tills det går över, men tror ni jag behöver göra annat än att ta det lugnt med foten? Behöver jag ett sådant där band man kan köpa på apoteket och linda in foten? Eller lägga på en handduk inlindad med is?

Hur lång tid brukar det ta tills det läker?

Kyllan56
2

Is på och högläge!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Blanksteg
1

Ok, tack!

Hoppas verkligen det går över relativt snabbt… Har varit förkyld, och sedan mina röda dagar… Vill inte behöva vänta ytterligare på att få igång träningen igen…

Blanksteg
0

Dagen efter gjorde det lite ont att gå. Men idag gör det knappt ont när jag vrider på foten också.  Men känner att muskeln ömmar lite och är lite stel. Foten har heller inte svullnat någon gång, och ingen blödning. Har sett till att röra på foten ofta, med lite övningar.

Tror ni att jag kan gymma på som vanligt på t.ex. löpbandet så långt smärtan tillåter? Eller bör jag hålla mig till lättare övningar?

Skogshumblan
0

Prova. Jag tror du kan träna ganska normalt. Lycka till.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Blanksteg
0

Tack! :)