Blir det mindre förbränning?
Hej, hoppas jag kan få svar på min fråga här.Jag brukar springa en runda som är en mil lång, några kvällar i veckan. Tyvärr blir jag ofta avbruten efter X antal km. Jag möter ofta nån jag känner som vill prata bort en kvart och artig som jag är stannar jag.
Min fråga är: Blir förbränningen mindre när jag gör avbrott i löpandet titt som tätt, jämfört med de dagar när jag får springa min milsrunda i fred?
Skulle tro att den skillnaden blir ytterst marginell, hoppas du får svar för nu började jag undra själv. 🤔
Att du löper x antal km ger ju ändå en viss kaloriförbrukning. Dvs det går åt y antal kalorier för att löpa x antal kilometer. Det enda negativa är ju att du stannar och vilar = hindrar förbättringen av konditionen eftersom du inte är konsistent med att springa längre sträckor eller fortare osv.
Ett tips är ju att stå och jogga på stället så fattar nog dina kompisar att du vill fortsätta träna och att du e upptagen! Och ifall du har hörlurar kan du hålla en hörlur i handen som om du e påväg att sätta in den igen