Träning iFokus

Träning

Etikettkonditionsträning
Läst 735 ggr
liindisen
0

Blir det mindre förbränning?

Hej, hoppas jag kan få svar på min fråga här.Jag brukar springa en runda som är en mil lång, några kvällar i veckan. Tyvärr blir jag ofta avbruten efter X antal km. Jag möter ofta  nån jag känner som vill prata bort en kvart och artig som jag är stannar jag.

Min fråga är: Blir förbränningen mindre när jag gör avbrott i löpandet titt som tätt, jämfört med de dagar när jag får springa min milsrunda i fred?

[LadyK]
0

Skulle tro att den skillnaden blir ytterst marginell, hoppas du får svar för nu började jag undra själv. 🤔

[Majbot]
0

Att du löper x antal km ger ju ändå en viss kaloriförbrukning. Dvs det går åt y antal kalorier för att löpa x antal kilometer. Det enda negativa är ju att du stannar och vilar = hindrar förbättringen av konditionen eftersom du inte är konsistent med att springa längre sträckor eller fortare osv.

Frosstis
1

Ett tips är ju att stå och jogga på stället så fattar nog dina kompisar att du vill fortsätta träna och att du e upptagen! Och ifall du har hörlurar kan du hålla en hörlur i handen som om du e påväg att sätta in den igen