Värsta träningsvärken!
Jag har inte ridit på flera år men har nu planerat att ta upp ridningen igen. Och nu för några dagar sedan så red jag för första gången på flera år och jag fick en så hemsk träningsvärk efter det ridpasset!
Det gör bokstavligen ont överallt och det är på gränsen till att jag faktiskt vill gråta ibland av smärtan! Jag kan säga på en gång att jag har väldigt dålig kondition och är inte vältränad för fem öre.
Så min fråga är nu är det bara att vänta ut detta eller kan jag göra något för att påskynda processen?
Ska ju snart rida igen och är verkligen orolig att få så här ont nästa gång med. 😢
Jag tycker att rörelse brukar skynda på processen, men det tar ändå sin tid.
Andra gången brukar oftast ge mindre träningsvärk, så vi får hoppas på det.
Du kan ju alltid mellan sessionerna köra lite fysträning själv, tex styrka, stretch osv det kan göra nästa gång lite mildare.
Håll igång, ju mer du är stilla desto stelare blir du. Är min erfarenhet i alla fall.
#1 Tack för dina tips. Jag försöker röra på mig trots att det gör ont och stretchar lite grann ibland. Jag tycker att det börjar kännas bättre nu iaf. Mest ont just nu gör det i ljumskarna när jag går eller ligger i sängen och ska lyfta på ett ben.
Men ja, det blir nog bra snart tror jag. :)
#2 Ja precis, jag försöker göra det. :)