Träning iFokus

Träning

Etikett: tips-inspiration
Läst 764 ggr
[Mr.Snowman]
0

träna så att man ser mer manlig ut? tips?

Hej.
Jag är född tjej, men skulle vilja se mer "manlig" ut, eller mer som en kille/pojke i alla fall. Finns det något man skulle kunna göra träningsmässigt för att uppnå det målet? Hjälper det att gå ner i vikt och bli mer mager (så att brösten försvinner mer)? Kan man få synliga magmuskler som tjej, på samma sätt som en kille får?

Skulle någon kunna tänka sig att göra som ett träningsschema åt mig som jag kan följa? Endast med övningar man kan göra hemma/utomhus utan speciella redskap. Behöver inte vara specifikt för att uppnå mitt "manlighets-mål", men vill börja någonstans eftersom jag är extremt otränad.

Jag är 20 år, ca 174cm lång, 65kg  just nu, om det har någon betydelse.

[AnimeV4]
0

Bli mer mager? Då skulle jag hellre rekommendera en binder!

[Mr.Snowman]
0

#1 Jo, jag ska skaffa en binder också, men det kostar pengar och har inte blivit av ännu. Dessutom verkar det inte vara så skönt att använda på sommaren i värmen.

tötenöten
0

Du kan ju satsa på att träna bröstmusklerna mycket så att fettet där minskar, dock kommer det fortfarande "vara" kvinnliga bröst. Om du vill bli en man så är det testestoron du ska satsa på att ta. Dock BARA med hjälp av vården.

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Fialialej
0

En mer vältränad kvinnokropp i sig kan ge ett mer maskulint intryck tycker jag.

"På natten är alla katter svarta"

RobinEH
1

Ett brett axelparti och tydliga trapezius brukar ses som något typiskt manligt. Detta sannolikt på grund av att det oftast finns mycket androgena receptorer i dessa områden.

Det är dock i mina ögon väldigt svårt att träna sig till en annan kropp på detta sätt. Det finns gott om muskulösa kvinnor som inte ser ut som män för det, inte heller mindre kvinnliga.

Vad gäller det du nämner om brösten så beror det dels på hur stora de är i nuläget, är de inte så stora så kan det fungera att använda "rätt" kläder. Brösten består givetvis huvudsakligen av fett- och bindväv. Så om du minskar i fettmassa så kommer sannolikt bröstens storlek att minska. Här kan du dock ha tur eller otur (om man ser till ditt mål) då ens genetiska anlag avgör vart på kroppen fettet försvinner från. Synliga magmuskler får man oavsett om man är man eller kvinna vid lågt fettnivå kring buken. Ser man till din nuvarande vikt så skulle jag inte rekommendera att försöka med denna väg. 

Bra övningar för att få axlarna att se bredare ut är sådana som tränar de yttre deltoideus, ex. hantellyft åt sidan/"lateral raises". För att träna trapezius rekommenderar jag shrugs. Tyvärr så har du som kvinna inte hormonerna på din sida (sett till ditt mål) vilket innebär att det kommer ta relativt lång tid innan du utvecklar tydliga muskler mot ditt mål.

Att träna bröstmusklerna kommer inte att göra brösten mindre utan snarare är risken att de blir större då det bildas mer muskler. Såvida, återigen, man inte går ner i vikt.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[AnimeV4]
0

Jag köper mina binders för ca 36 kr inklusive frakt. De har gjort sitt väldigt länge för att vara så billiga! Jag rekommenderar eBay, där jag köpt mina.

NiklasTyreso
0

Träna frisim så får du bredare axlar, smalare midja och kraftigare lår, manligt.

MoaHermansson
0

Träna mycket rygg, bröst och axlar