"Vi utmanar varandra" v. 19
Vi fortsätter förra veckans utmaning och alla som vill får hänga med.
Utmaningen är att man skriver sitt "veckoschema" som ska vara lite utmanande för en själv och så ser vi hur bra vi klarar av det i slutet av veckan. Så alla kan vara med varesig man är nybörjare el elitidrottare.
Tex hade jag den här veckan som varit att jag skulle meditera varje dag minst 5 min, träna mitt magstöd i minst 5 min och göra nån form av styrketräning i 5 min men en annan kanske ska springa ett Marathon.
Det är bara att "anmäla" sig här i tråden
l'm back
Nästa vecka ska jag
Meditera minst 5 min/dag gärna mer
Träna magstödet 5 min/dag
Träna styrketräning 5 min dag (mån benböj, tis armhävning, ons ryggups, tors axlar, fre benböj, lör armhävning, sön ryggups)
Yoga minst 4 dagar/veckan minst 5 min/gång
l'm back
Vecka 19 ska jag Måndag: eget pass (med fokus på frivändningar) Tisdag: skivstång Onsdag: powerhour eller eget pass Fredag: eget pass Lördag/söndag: kondition (sugen på spinning)
Idag blev det 30 min badminton med mina elever, och på gymmet blev Det 15 min frivändningar, sedan en cirkel med Militärpress, kettlebell swings och försök till double unders. Klarar en i taget haha. Men skam den som ger sig!
Hittills har jag gjort det jag ska, det börjar bli enklare och enklare. Jag har däremot glömt yogan både igår och idag (jag vill helst göra det på morgonen). Jag får nog göra det just före middag helt enkelt.
l'm back
Skivstång avklarat som planerat!
dagen är avklarad som planerat
l'm back
Veckans planering var att simma, promenera, geocaching, cykling och löpning. Pga sjukt barn och sedan även sjuk själv så fick promenad ihop med geocaching höra ihop. Drygt 1 mil har jag gått iofs.
Igår föll min planering eftersom jag höll på med publiceringen av min butik till sent på kvällen. Men idag fortsätter jag som vanligt istället för att ge upp som jag annars skulle ha gjort.
l'm back
I onsdags blev det powerhour, i torsdags badminton och igår kom min fästman hem från Tjeckien så träning uteblev! Idag har det blivit klippning av gräsmattan, det räknas också!
Är ni intresserade för en ny tråd för resten av veckan eller en ny för nästa vecka?
För att vara ärlig går det inge bra för mig, hittills har jag knappt tränat i veckan.
l'm back
l'm back