Skador
Jag får väldigt mycket "skador" i ben och höfter på olika ställen. Min sjukgymnast säger felbelastad,och alldeles nyligen att felbelastad är lika med övertränad .. Har aldrig hört att dom två betyder samma :/ Jag kör nånstans mellan 5-6 dagar i veckan varierat med gym och intervallträning,när kroppen funkar rätt bra.Har nån haft dom här problemen ? Nån som har tips att ge?

Vad är det för "skador" som du nämner? Jag antar att det finns ett skäl till att du sätter det inom citattecken.
Om det bara handlar om träningsvärk är det ju inte mycket att bråka om, det är bara att träna tills det går bort.
Är det däremot något mer allvarligt, kanske du ska ta det lugnare och inte överbelasta muskler och senor medan du bygger upp mer styrka.
Det är inte träningsvärk. Har varit tejpad många gånger,fått värmeultraljud,akupunktur. Väntar på att en ny sjukgymnast ska kolla på mig och se om nåt är missat. Har problem med lårmuskeln,känns som när den blir alldeles för kort så gör den förbannat ont. :/ Muskelfästena på utsida lår krånglar och gör ont ganska ofta så för nån vecka sen hade jag smärta från ryggslutet/svanskota/framsida,baksida,sida lår och ner till knävecket. Och nu har jag ont i höftböjaren och denna gången är det jogga det enda som inte gör ont :/ Rekomendationen är att cykla/simma och helt bara gå. Eller jogga 1 min,1 min gå osv. Men efter att ha haft problem i 1,5 år och nu varierar det hela tiden från ben till ben sen dec/jan med nån veckas uppehåll så blir jag ganska ledsen och arg och vill inte ens gå till gymmet för det känns lite bortkastat .. :(

Det är tämligen bortkastat för de allra flesta att gå till gymmet, sett till rena träningsresultat. Det är nog annat som får folk att betala en massa pengar och fjanta sig med apparater. Jag tror att det handlar om förväntningar. Om dina förväntningar inte har infriats av gymmet kan du säkert spara en hel del på att helt enkelt säga upp abonnemanget.
Det finns saker att göra som är mer stimulerande än att hoppa omkring och svettas med olika träningsapparater.
Men det är så klart många fler bottnar i det än de skador som du beskriver. Om du tycker att det är kul att gå till gymmet och använda apparaterna så kan du naturligtvis fortsätta, men minska belastningen när du inte tål det som du tidigare har kört. Det finns ju också saker som är mindre belastande, som promenader och simning, och de kan vara bra att köra i stället för gymmet.
Så jag är nog enig i att cykla, simma och bara gå är de aktiviteter som kan vara mest givande. Det är bättre att köra sådant som bygger upp än det som bryter ner.