Träning iFokus

Träning

Etiketthemmaträning
Läst 1439 ggr
Jossefin
0

Hårda magövningar!

Hej jag har tränat min magen i 3 veckor nu utan resultat. Jag har kört chrunches, benlyft, planka, cykla och sido chrunches och detta gör jag 4x50 och i början tog det 40 minuter för mig att göra detta och nu tar det kanske 10-20 minuter. Och jag får ingen träningsvärk alls. Jag vet att man inte behöver få träningsvärk för att det ska bli resultat men jag vill ändå känna att jag gjort något. Då undrar jag om det finns några andra övningar för magen som man kan göra som tar överallt på magen?

Inkanyezi
0

Finns inte så mycket mer utöver att köra övningar med belastning.

Men frågan som dyker upp är vad för slags resultat du är ute efter, om du tänker dig en mer intensiv träning av just magen? Många missuppfattar vad träningen ger, och du kanske tänker dig att få plattare mage av att träna eller att sexpacket ska komma fram bättre. Sexpacket finns där, men det är inte träning som gör det mer definierat, och mycket träning ökar omfånget snarare än minskar det. Det vore ju lite underligt om just magen skulle ge diametralt motsatt resultat mot andra muskler som man tränar.

Så min undran är vad du menar med "resultat". Du har säkert fått resultat redan, vilket du ju också nämner, genom att du inte får träningsvärk, och att du kan göra en stor mängd reps på halva tiden mot början. Du blir starkare av träningen, och du får bättre syrsättning genom bättre blodgenomströmning och bättre omsättning. Men om du förväntar dig en viss verkan utseendemässigt är det risk att du blir besviken om det blir tvärtom.

Jossefin
0

Grejen är ju att jag vill ha både resultat och lite synligare muskler hur gör jag då? För alla dieter man har kollat är vegetariska och jag är redan vegetarian. Med tanke på att alla säger att man bygger muskler i köket. Och på tal om kondition så springer jag 6 km om dagen så det borde ju gå att få synliga muskler då kanske? När man sen kör mage och rygg efter löpningen.

majvi
0

Det finns många övningar för magen.Sök bara på abs på youtube så hittar du en hel del. Det finns både avancerade och enkla.

Det är alltid bra att träna ryggen också och då kan man söka på core. Jag tycker att killer core är bra.

Kör du en planka eller flera variationer?Där kan man också söka på youtube..planks from hell, plank or die etc

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

[Murvel]
0

Kul att du blir starkare och uthålligare i musklerna! Det ÄR resultat - grattis 🏆

För att ens magmuskler ska synas så gäller det egentligen att ha en låg fettprocent i kroppen. Men om du vill träna core så rekommenderar jag att du tränar bodyweight-övningar så som plankan (som du gör) och annars kör lite marklyft, squats, press eller andra styrkeövningar med vikter. För att bygga upp hela kroppen och core med det. Jag fick lite mer synliga abs nyligen, efter flera månader på gymmet, och jag tränar aldrig magen specifikt! Utan jag kör stora tunga flermuskelsövningar som de jag nämnde. Men alla har inte samma genetik för synliga magmuskler heller.

Drömmis
0

Som #4 säger så är det alltid bra att köra hela kroppen och inte enbart ett muskelparti.

Men rekommenderar också youtube, där finns massa bra pass för mage, bland annat blogilates extreme abs, den känns och ger resultat ;). Brukar darra i hela kroppen och ha en stor svettpöl på ryggen när jag är klar med deras pass x)

FemFem
0

Jag kör pilates och jädrar vad det känns i magen efter! 😃 Jag har inte hållit på så länge så några synliga resultat har det inte blivit ännu, men jag kan tänka mig att det är effektivt.

Jossefin
0

Jag varierar mig och kör plankan sammanlagt i 5 minuter under mina pass. Ställde mig på vågen för någon dag sedan och jag hade tydligen gått ner ytterligare 2 kilo så hoppas på att det kommer synas om några månader då 😊 tack för tipsen.

[jitterbop]
0

Fast 3 veckor är ju inte speciellt länge.

Facie
0

Här har du några sjuka övningar:

http://ashotofadrenaline.net/top-25-hardest-ab-exercises-ever-created/

Lycka till!

Pretty wise //