Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 454 ggr
[Missmini]
2015-04-05 21:28
0

Få motivation?

Hur får man motivationen till att börja träna? Skaffade gymkort i januari var peppad. Tränade några gånger men halkade ur sedan när jag var på resa. Nu har jag ingen motivation längre! Jag vill vara den personen som älskar att träna, vara vältränad osv och äta hälsosamt. Men jag får ingen motivation. Jag vet själv att jag inte blir det av att sitta hemma en hel dag o kolla på tv, men jag tar mig liksom inte iväg! Även fast jag har bara några minuters gåavstånd till gymmet!

OlgaMaria
2015-04-05 21:34
0

Är det något tv-program du vill se? Bestäm att du inte får kolla på det förrän du tränat ett pass.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[westerlind]
2015-04-05 22:35
0

Det kanske inte är gymma du ska göra? Har du provat andra träningsformer? Simning, ridning, någon lagsport, dansing? Många gym har ju gruppass också, ex. yoga, skivstång… kanske kan vara något att prova för att få lite inspiration? Man måste börja träna för att börja älska att träna.  Hoppas du hittar något som passar dig!

FemFem
2015-04-05 23:47
0

Jag skaffade också gymkort nyligen. Jag kände verkligen att jag behövde det för min motivation sjunker direkt när jag försöker träna själv. Noll självdisciplin där, haha 😃 Nu tycker jag det är jättekul att träna dock, och när jag känner att motivationen går ner lite brukar jag tänka på alla pengar jag betalt för det dyra gymkortet. x) Eller boka in mig på ett gruppass. Det funkar för mig. Jag vet inte hur det är på gymmet där du är men på mitt har de massa olika pass, så då blir det ju verkligen variation i träningen. Det är jättebra för mig för jag blir lätt uttråkad.