Konditionsträning som ej belastar fot?
Känner att jag behöver bolla lite. Jag behöver förbättra min kondition för att orka med tuffare ridpass men har en besvärlig fotskada. Kan gå på foten men ska belasta den så lite som möjligt. Så jogging t ex är helt uteslutet. Eftersom den även är felställd i benen så är cykling svårt har jag märkt. Pga andra skador pallar jag inte längre konditionsbyggande ridpass i nuläget. Men behöver som sagt bättre kondition för att orka med de lite tuffare träningarna. Har hjälp från sjukvården så klart men känns som att inspirationen sinar lite… Har ni några förslag? Både sådana som man kan göra på ett gym och även sådana man gör utomhus. Funderar på stakmaskin men det är rätt enformig träning tycker jag…
Med vänliga hälsningar
Chess
Rodd? det belastar ju foten men det finns övningar med roddmaskin som man kan använda som i princip inte belastar foten alls.
l'm back
#1 där sa du något ja! Tack :D ska helt klart testa ifall rodden funkar, lite osäker på om jag kan spänna fast foten i hällan där dock… misstänker att det inte går. Men här ska det testas!
Med vänliga hälsningar
Chess
Simning?
//Jessie
Simning är inget alternativ av flera skäl :)
Med vänliga hälsningar
Chess